• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 30 شهریور 1402
کد مطلب : 203579
+
-

نقل قول

تامین 60درصدی پلاسما

مصطفی جمالی، مدیرعامل سازمان انتقال خون:‌
2.5میلیون اهداکننده خون در کشور وجود دارند که پاسخگوی همه نیازهای مراکز درمانی در سراسر کشور هستند. ۶۰درصد از پلاسمای مورد نیاز کشور برای تهیه داروهای مشتق از پلاسما همچون IVIG، آلبومین، فاکتورهای ۸ و ۹ را تامین می‌کنند. اقلام استراتژیک همچون کیت و کیسه‌های خونگیری هم به‌مدت ۶ماه ذخیره شده‌اند.

بهترین خوراکی‌های مدرسه

احمد اسمعیل‌زاده، مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت:
بهترین خوراکی‌هایی که می تواند به‌عنوان میان وعده برای زنگ‌های تفریح در برنامه غذایی دانش‌آموزان قرار گیرد؛ انجیر خشک، توت خشک، نخودچی، کشمش، برنجک و شاه‌دانه، ذرت بو داده کم نمک، برگه زردآلو و انواع میوه ها نظیر سیب، پرتقال، نارنگی، هلو، لیمو شیرین و موز و ساندویچ‌هایی مانند نان و پنیر و سبزی، انواع کوکو و کتلت، نان و حلوا شکری، نان و پنیر و خرما یا کره بادام زمینی بدون شکر و نمک با کمی مربا یا عسل و بیسکوییت‌های سبوس‌دار هستند.

افزایش 30درصدی مشکلات اسکلتی

احمد موذن‌زاده، رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور:
فقر حرکتی و کاهش حرکات فیزیکی سبب شده که میزان فعالیت بدنی کم شود و در قشر نوجوان و جوان میزان مشکلات اسکلتی در حدود ۳۰درصد افزایش پیدا کند. همچنین ۴۰درصد از نوجوانان دچار چاقی هستند. استفاده بی‌رویه از تلفن همراه و خم‌شدن گردن و مشکلات ناشی از آن هم افزایش پیدا کرده است.

درخواست انجمن جراحان زیبایی از وزارت بهداشت

بابک نیکومرام، رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی:
درصورت عدم‌مهار سونامی جراحی زیبایی، علاوه بر آسیب‌های اجتماعی و تغییر قیافه‌ها، باعث آسیب جدی به حوزه درمان و بلعیدن منابع انسانی و مالی اختصاص داده شده برای حوزه سلامت کشور می‌شود. برای ساماندهی و کنترل خدمات حوزه جراحی پلاستیک و زیبایی نیاز به وضع قوانین و مقررات جدید و به روز داریم؛ زیرا قوانین گذشته، پاسخگوی شرایط کنونی نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :