• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 30 شهریور 1402
کد مطلب : 203539
+
-

اهدای عضو، آخرین وصیت مرد جوان

اهدای عضو، آخرین وصیت مرد جوان

«شوهرم وصیت کرده بود اگر دچار حادثه‌ای شد، اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شود. ما هم به خواسته‌اش عمل کردیم.» این اظهارات زنی است که چند روز قبل شوهرش دچار مرگ مغزی شد و با مشورت فرزندانش، اعضای بدن او را به چندین بیمار نیازمند اهدا کردند.
به گزارش همشهری، این مرد 41ساله که میثم فاتحی نام داشت و در شهرستان ساوه زندگی می‌کرد، از سال‌ها قبل به بیماری فشار خون دچار شده بود. همین بیماری در نهایت باعث شد که چند روز پیش دچار سکته مغزی و پس از آن نیز مرگ مغزی شود. باور آنچه اتفاق افتاده بود، برای خانواده میثم سخت بود. به‌خصوص همسر و 2پسر کم سن و سالش باور نمی‌کردند که او دیگر به زندگی برنمی‌گردد. در این شرایط بود که مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان به رایزنی با آنها پرداخت تا آنها را برای اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی راضی کند.
همسر این بیمار مرگ مغزی به همشهری می‌گوید: سکته مغزی شوهرم خیلی شدید بود و پزشکان اعلام کردند که به خاطر فشار خون بالا، چنین اتفاقی افتاده است. وقتی به ما گفتند که می‌شود اعضای بدنش را اهدا کنیم، من و فرزندانم موافقت کردیم؛ چرا که شوهرم هم خودش راضی به این کار بود.
او ادامه می‌دهد: شوهرم سال‌ها قبل، کارت اهدای عضو گرفته بود و همیشه می‌گفت دوست دارد اگر روزی دچار حادثه‌ای شد، اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شود. چون پدر و مادر همسرم در قید حیات نیستند من و فرزندانم و برادر شوهرم رضایت نامه را امضا کردیم و پیکر او برای انجام کارهای مربوط به اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل شد.
او درباره اینکه چه اعضایی از بدن شوهرش اهدا شده، می‌گوید: آنطور که به ما گفته شد کلیه‌ها، کبد و نسوج او به چندین بیمار پیوند زده شد و آنها فرصت زندگی دوباره یافتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید