• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 30 شهریور 1402
کد مطلب : 203541
+
-

انفجار در ترمینال خزانه

تقویم حوادث
انفجار در ترمینال خزانه

41سال پیش در چنین روزهایی خبر انفجار یک بمب در ترمینال خزانه و کشته یا مجروح‌ شدن 25مسافر، افکار عمومی را به‌ شدت تحت ‌تأثیر قرار داد. اما جزئیات این حادثه چه بود؟
روزنامه اطلاعات در 30شهریور سال 61 نوشت: بر اثر انفجار بمبی که توسط مزدوران، ایادی و سرسپردگان شیطان بزرگ آمریکا در ترمینال خزانه تهران کار گذاشته شده بود 24تن از هموطنان بی‌گناه ما مجروح و یک‌نفر شهید شد.
گزارش خبرنگار اطلاعات که از صحنه دیدن کرده است، حاکی از آن است که انفجار در ساعت 10 و 11دقیقه صبح رخ داده و به‌گفته شاهدان عینی، جنایتکاران مزدور، بمب را در نزدیکی انبار تعاونی شماره 5 و  داخل یک ساک دستی کار گذاشته بودند که در میان جمعیت منفجر شد. شدت انفجار به حدی بود که شیشه‌های تعاونی 5 به ‌کلی خرد شد و فرو ریخت و خساراتی به این تعاونی وارد شد.
براساس گزارش خبرنگار ما، مجروحین بلافاصله توسط برادران کمیته و شهربانی به بیمارستان‌های آیت‌الله کاشانی، سوانح سوختگی، سینا و هفتم تیر منتقل شدند، عده‌ای از مجروحان پس از درمان سرپایی مرخص و تعدادی نیز به‌ علت جراحات عمیق بستری شدند.
اسامی مجروحان به شرح زیر است: خادم جعفری (اهل افغانستان)، حسن جعفری (اهل افغانستان)، ابراهیم افشینی‌تبار، مرتضی قدیری، عباس توانا، اسماعیل اسحاقیان، محمد صادقی تکلو، علی اباذری، محمد صافی، شعبان احمد (اهل سوریه)، عبداله طباع (اهل سوریه)، اولی‌الله رضایی، بی‌بی تاج هاشمی، محمد یزدانی.
در این حادثه دلخراش یکی از مجروحان به نام محمد دوست‌زاده که دست و پایش قطع شده بود به بیمارستان سینا انتقال یافت ولی لحظاتی بعد به شهادت رسید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید