• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 29 شهریور 1402
کد مطلب : 203429
+
-

الو همشهری...

حتما روزانه از محل کار تا منزل، منزل تا فروشگاه سرکوچه‌تان یا خانه دوست و آشنا تردد می‌کنید یا به خرید می‌روید و روزمرگی‌تان را خوب و بد می‌گذرانید و گاهی مشکلی جلوی پای شما سبز می‌شود، اما نمی‌دانید چطور می‌توانید آن را رفع کنید. آسفالت کوچه یا خیابان شما خراب شده، پسماند همسایه‌تان آزاردهنده است یا پا را از آن فراتر گذاشته و  موجودات موذی را در راه دیده‌اید و خلاصه کلافه شده‌اید. تلفن را بردارید؛ 02123023337 تلفن ارتباط با خوانندگان همشهری را شماره‌گیری کنید تا مسائل و مشکلات شما را از مدیران شهری پیگیری کنیم.

درخواست شهروند: آسفالت معابر محدوده امیرآباد یکی از مشکلات ما ساکنان منطقه 6 است. این محدوده همیشه شلوغ و پررفت‌وآمد است و ترددها باعث فرسایش معابر می‌شود. لطفا برای ما فکری کنید.

پاسخ شهروند: «خیابان کارگر، حدفاصل خیابان فکوری تا فاطمی، لاین شمال به جنوب تراش و روکش مکانیزه شد و درصورت درخواست ساکنان دیگر نواحی، این کار به‌سرعت در آنجا اجرایی می‌شود.»صدیقه صدرالهی، شهردار ناحیه 6 منطقه 6 با بیان اینکه توجه به کیفیت معابر و مناسب‌سازی‌ آنها می‌تواند در ارتقای رضایت‌مندی شهروندان تأثیرگذار باشد، می‌گوید: با توجه به اهمیت این موضوع خیابان‌های امیرآباد و کارگر بهسازی و زیباتر شدند.وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های عمرانی و خدماتی اعم از روکش آسفالت، ترمیم نوارهای حفاری، رفع نقاط آبگیر، مرمت پل‌های فلزی، همسطح‌سازی‌ دریچه‌ها و... از اولویت‌های اجرایی ناحیه برای نیمسال اول است، خاطرنشان کرد: تمام خیابان‌های محله‌های این محدوده که نیاز به ترمیم یا روکش آسفالت دارند، شناسایی و عملیات ترمیم و روکش آسفالت در این نقاط اجرا می‌شود.

درخواست شهروند: مغازه‌داران صنف نمایشگاه موتورسیکلت در خیابان 17شهریور منطقه 14 تهران با چیدن موتورسیکلت‌ها در بیرون از مغازه‌ها، پیاده‌رو‌ها را اشغال و راه مردم را سد می‌کنند. شهروندان هنگام عبور و مرور از این محل دچار مشکل می‌شوند؛ از مدیران شهری تقاضا دارم از خیابان 17شهریور بازدید کنند.

پاسخ مسئول:حضور سدمعبری‌ها یکی از مشکلات بزرگ کلانشهرها محسوب می‌شود؛ معضلی که پیامدهای آن در ابعاد مختلف، شهر، شهروندان و حتی گردشگران را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؛ بنابراین رفع مشکل سدمعبری‌ها و ساماندهی اصناف خیابان 17شهریور از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار مدیران شهری محسوب می‌شود.حسین کرشیار، رئیس ساماندهی منطقه 14تهران با بیان این مطلب می‌گوید: «کارشناسان اداره ساماندهی و نیروهای معبربان به مغازه‌داران این صنف که اجناس مغازه خود را در پیاده‌رو می‌گذارند و راه مردم را اشغال می‌کنند، اخطار و تذکر می‌دهند و روزانه از این محل بازدید می‌کنند و اجازه سد معبر به هیچ‌وجه داده نمی‌شود. همه سدمعبری‌های این خیابان ازجمله صنف موتورسیکلت‌فروشان، بارفروشان، دستفروشان حق ندارند پیاده‌رو را اشغال کنند و اگر عوامل سدمعبری شهرداری شاهد چنین صحنه‌هایی باشند، ابتدا تذکر و اخطار می‌دهند و سپس نسبت به پلمب مغازه اقدام خواهند کرد.»

با مردم
دلیل تعطیلی 2 شعبه بانک ملی منطقه 14تهران چیست؟

اخیرا دو شعبه بانک ملی یکی در میدان کلانتری و دیگری در خیابان هفده شهریور، نبش خیابان شهید کاظمی واقع در منطقه 14تهران تعطیل شده‌اند.این اقدام باعث شده اهالی و به‌ویژه کسبه که به‌طور مرتب مجبور به استفاده از خدمات بانکی هستند مجبور شوند مسافت طولانی را از محل کار تا سایر شعبه‌های فعال طی کنند که هم ترافیک را بیشتر می‌کند و هم وقت افراد هدر می‌رود. درخواست می‌کنیم با بازگشایی مجدد شعبه‌ها این مشکلات را رفع کنید.
امیر مجیدی گرکانی از تهران

پرداخت مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان چه شد؟
متأسفانه مسئولان به وعده خود مبنی بر پرداخت مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تا الان عمل نکرده‌اند.ما هر‌ماه چشم به راه عملی شدن این قول هستیم.چرا این موضوع به‌طور جدی توسط مسئولان بالادستی پیگیری نمی‌شود؟ دلیل این اهمال کاری چیست؟به‌نظر می‌رسد این موضوع از دو حالت خارج نیست یا مسئولان قبل از مطرح کردن این وعده جوانب آن را نسنجیده و منابع لازم برای پرداخت آن را درنظر نگرفته‌اند یا آنکه به دلایلی که برای ما روشن نیست به وعده خود عمل نمی‌کنند.در هر دو صورت زیان آن متوجه بازنشستگان است.
علی جعفری مقدم از همدان

تشکر ازحذف  باجه‌های اخذعوارض
اخیراً اغلب باجه‌های اخذ عوارض بزرگراه‌ها ازجمله عوارضی‌های اتوبان اصفهان به نطنز و کاشان و قم - تهران، در چندین نقطه بسته یا تعطیل شده‌اند و هیچ متصدی و مأموری داخل باجه‌ها نیست.درنتیجه عوارض فقط، به‌صورت الکترونیکی با اسکن از طریق دوربین‌های مخصوص و نامحسوس از روی پلاک خودروها اخذ می‌شود.این سیستم درست و اصولی‌باعث کاهش ترافیک در جاده ها می شود.
قوامی از کاشان

چرا لباس فرم مدارس اینقدر گران شده است؟
من مادر 3 فرزند هستم که هر سه آنها دانش‌آموزند البته در مقاطع مختلف تحصیلی. در نتیجه باید حداقل3 دست لباس فرم برایشان تهیه کنم. به قدری قیمت‌ها بالا رفته و کیفیت پارچه و دوخت پایین آمده که هنوز نتوانسته‌ایم خرید کنیم.با این کیفیتی هم که پارچه لباس‌ها دارند مطمئنا بعد از چندبار شست‌وشو غیرقابل استفاده خواهند بود. باید نهاد مشخصی برای رسیدگی به قیمت‌گذاری و کیفیت لباس‌های فرم مدارس وجود داشته باشد تا از تکرار این وضعیت جلوگیری شود.
نسرین از تهران

 برخی از پزشکان بیش از سقف استاندارد بیمار ویزیت می‌کنند
برخی از پزشکان خصوصا آن دسته که معروف هستند بیش از ظرفیت استاندارد در طول روز بیمار ویزیت می‌کنند.خود من چند وقت پیش با هزار زحمت و بعد از چند‌ماه انتظار، به یکی از پزشکان متخصص گوارش که جزو پزشکان معروف است مراجعه کردم.به جرأت می‌توانم بگویم که از زمان حضور من در مطب تا دیروقت شب، چیزی حدود 40مریض را ویزیت کردند. یک پزشک هر قدر هم مهارت و دانش داشته باشد یک انسان است و مسلما بر اثر فشار کار خسته می‌شود و همین موضوع زمینه را برای اشتباه و خطا در تشخیص فراهم می‌کند. پزشکی شغلی است که با سلامت و زندگی انسان‌ها در ارتباط است و یک تشخیص اشتباه می‌تواند به قیمت جان یک فرد تمام شود.
مسعودنیا از تهران

جوی‌های میدان حر جولانگاه موش‌ها شده است
من از ساکنان کوچه شکل‌آبادی نرسیده به میدان حر هستم. به تازگی جمعیت موش‌هایی که داخل جوی‌های این کوچه زندگی و رفت‌وآمد می‌کنند به قدری زیادشده که ما برخی از اوقات جرأت پیاده راه رفتن در کوچه را نداریم چون می‌ترسیم که هر لحظه یک یا چند تا از این موش‌ها به داخل کوچه بیایند. جدا از چهره ترسناکی که این وضعیت برای کوچه ایجاد کرده وجود این تعداد موش می‌تواند موجب انتقال بیماری‌های مسری و عفونی شود. از مسئولان شهرداری منطقه درخواست می‌کنم هر چه زودتر برای از بین بردن این موش‌ها فکری اساسی کنند.
مریم از تهران

پروژه برق‌رسانی به منطقه «سلطان زیرآبه» قوچان، تکمیل شود
روستای زیبای سلطان زیرآبه که در 35کیلومتری شهر قوچان استان خراسان رضوی واقع شده هنوز از نعمت برق بی‌بهره است. حدود 20سال پیش تیرهای چراغ برق جهت برق رسانی به این روستا نصب شد اما متأسفانه از آن تاریخ تا الان خبری از کابل‌کشی و نهایی شدن این پروژه نیست. سلطان زیرآبه جاذبه‌های زیادی مثل چشمه، باغ‌های سرسبز و همینطور اماکن زیارتی دارد که درصورت وجود برق گردشگران زیادی را به این منطقه جذب خواهد کرد و مسلما در رونق اقتصاد خانوارهای این روستا تأثیر زیادی خواهد داشت.
همت طلب از خراسان رضوی

 بخشی از زمین‌های بوستان ولایت را تبدیل به ورزشگاه کنید
بوستان ولایت(محل پادگان قعله‌مرغی سابق) که بزرگ‌ترین پارک خاورمیانه هم لقب گرفته ظرفیت ایجاد یک ورزشگاه شبیه به استادیوم آزادی را دارد.موقعیت مکانی این پارک که در جنوب غربی شهر تهران واقع شده طوری است که هم می‌توان به بزرگراه‌های اصلی شهردسترسی داشت و هم به مترو.از طرفی فضای کافی برای ساخت پارکینگ خودرو هم به حد کافی وجود دارد.پیشنهاد می‌کنم از این ظرفیت منحصر به‌فرد استفاده شود و ورزشگاهی جدید و مجهز در این بوستان ساخته شود.
علیرضا از تهران
 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید