• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 27 شهریور 1402
کد مطلب : 203235
+
-

رژه طلایی

اولین بازی آسیایی مورایس با سپاهان در عراق رقم خواهد خورد

رژه طلایی

سپاهان در فصل گذشته، جامی به‌دست نیاورد اما ایستادن روی سکوی دوم لیگ برتر، آنها را به لیگ قهرمانان آسیا برگرداند. تیمی که با یک مربی خارجی سابقه نایب‎قهرمانی آسیا را دارد، حالا با یک مربی خارجی دیگر و انبوهی از ستاره‌ها، برای دیدار با نیروی هوایی عراق آماده شده است. این مسابقه در شهر اربیل برگزار خواهد شد. پیش از دیدار نفسگیر با الاتحاد در اصفهان، بردن این بازی برای سپاهانی‌ها اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

   ستاره‌ها به‌خط می‌شوند
سپاهان پس از 4‌پیروزی متوالی در لیگ برتر و زدن 9‌گل در این 4‌بازی، فرم بسیار خوبی برای روبه‌رو‌شدن با حریف عراقی دارد. شاید تنها نگرانی مورایس تعطیلات فیفا و دوری چند بازیکن از این تیم در روزهای گذشته باشد. نفراتی مثل نیازمند، دانشگر، رامین رضاییان و شهریار مغانلو در اردوی تیم ملی حضور داشتند و ستاره‌های جوانی مثل آریا یوسفی و حسین‌نژاد نیز همراه تیم ملی امید بودند. همه این نفرات اما دوباره برگشته‌اند تا برای تیم اصفهانی به میدان بروند. مورایس ترکیب بسیار کاملی را برای این نبرد در اختیار خواهد داشت. شاید تنها نگرانی آنها، غیبت ادامه‌دار نورافکن و محمد کریمی باشد اما به جای این نفرات، هافبک‌های جوان بسیار خوبی در سپاهان دیده می‌شوند. به لحاظ ابزار، تیم مورایس شرایط به‌مراتب بهتری از حریف دارد و به همین‌خاطر از شانس خوبی برای بردن این بازی برخوردار خواهد بود.
 
   مصمم‌تر از همیشه
سپاهان لیگ قهرمانان را در شرایط خاصی شروع خواهد کرد. ماجرای کسر 4‌ امتیاز از این تیم در لیگ برتر و البته جریمه سنگین 40‌میلیاردی، برای این باشگاه نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد. با این حال، آنها به لحاظ فنی در وضعیت خوبی هستند و به‌نظر می‌رسد ماجراهای اخیر نیز این تیم را برای موفقیت مصمم‌تر کرده است. سپاهان در شروع این فصل لیگ، بسیار آماده ظاهر شده و حالا با استفاده از خریدهای جدید و مهره‌های فصل گذشته، به‌دنبال رقم‌زدن یک شروع بسیار ایده‌آل در آسیا خواهد بود. آنها شانس خوبی برای صعود از این گروه دارند و نباید هیچ فرصتی را به‌سادگی از دست بدهند.
 
   تفاضلی که مهم است
سپاهان در این گروه برای اول‌شدن با الاتحاد مبارزه می‌کند اما درصورت دوم‌شدن نیز، این تیم شانس خوبی برای قرار‌گرفتن بین تیم‌های دوم خواهد داشت؛ چراکه 2رقیب دیگر ‌در این گروه، تیم‌های چندان مطرحی نیستند. بردن این بازی‌ها برای سپاهان، یک اتفاق ضروری در مسیر صعود خواهد بود. آنها باید تفاضل گل خوبی را نیز برای خودشان رقم بزنند تا در نهایت به مرحله بعدی برسند. در مجموع بین 3‌نماینده ایران، سپاهان از شانس بیشتری برای رفتن به مرحله بعدی برخوردار است و پسران مورایس، به هیچ قیمتی نمی‌خواهند این شانس را از دست بدهند.
 
   صبر ایوب!
شاگردان ایوب اودیشو از اواخر تیر‌ماه دیگر در هیچ نبردی به میدان نرفته‌اند و این مسئله کارشان را برای دیدار با سپاهان کمی سخت خواهد کرد. این مربی عراقی در باشگاه‌های این کشور سابقه زیادی دارد و در چند مقطع نیز سرمربی نیروی هوایی عراق بوده است. این تیم برای ایستادن مقابل حریف سرسخت ایرانی، روی نفراتی مثل ویلسون آکاکپو، آفیریه آکواس، فرانکو آتچو و کریستوفر موکلو حساب باز می‌کند. با این حال بعید به‌نظر می‌رسد که آنها شانس زیادی مقابل سپاهان داشته باشند.

دست‌پخت سیدمهدی!
رحمتی پس از شهرخودرو، این‌بار با نساجی به آسیا برمی‌گردد

نساجی و آسیا. کنار هم قرار گرفتن این دو عبارت، صفحه تازه‌ای به تاریخ فوتبال ایران در لیگ قهرمانان اضافه خواهد کرد. بین 3نماینده ایرانی این فصل، نساجی تنها تیمی است که برای نخستین‌بار به این رقابت‌ها قدم می‌گذارد. تا امروز 13‌باشگاه ایرانی در آسیا بازی کرده‌اند و حالا نساجی چهاردهمین باشگاه تاریخ فوتبال ایران است که در آسیا دیده خواهد شد. بمبئی سیتی از هندوستان، نخستین حریف آنها در آسیا به شمار می‌رود؛ مسابقه‌ای که نتیجه‌اش تأثیر زیادی روی سرنوشت نساجی برای صعود از این گروه خواهد داشت.
 
   رحمتی؛ از آسیا تا آسیا
اولین حضور مهدی رحمتی در لیگ قهرمانان آسیا به‌عنوان بازیکن، در سال‌های بازی برای فجرسپاسی شیراز رقم خورد. او در همین جام خودش را به‌عنوان یک گلر مستعد به فوتبال ایران معرفی کرد. رحمتی با استقلال حتی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان هم رسید اما ماجراجویی‌های خاص او در این رقابت‌ها تنها به‌عنوان بازیکن ادامه نداشت. سیدمهدی به‌عنوان مربی، با شهرخودرو به لیگ قهرمانان آسیا رفت. جالب اینکه آن باشگاه هم نخستین حضور در لیگ قهرمانان را پشت سر می‌گذاشت و جالب‌تر اینکه هر دو باشگاه ایرانی که به تازگی به فهرست تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان اضافه شده‌اند با هدایت رحمتی در این بازی‌ها شرکت کرده‌اند!
 
   میزبانی هند؛ یک ماجرای ترسناک!
بمبئی سیتی از هند، نخستین حریف نساجی در دور گروهی لیگ قهرمانان به شمار می‌رود. این کشور به مهاجم عراقی نساجی یعنی علا عباس ویزا نداده و این مسئله، نارضایتی نساجی را به همراه داشته است. باشگاه بمبئی البته در این ماجرا دخیل نبوده و حتی رسما از نساجی عذرخواهی کرده اما به‌نظر می‌رسد تیم ایرانی از شرایط میزبانی چندان راضی نیست. البته آنها باید مراقب باشند که این انتقادها را به فضای مجازی نکشانند چرا که ممکن است مثل پرسپولیس از سوی AFC محروم شوند!
 
   منچسترسیتی هندوستان
نساجی یکی از باشگاه‌های ریشه‌دار و قدیمی فوتبال ایران است اما این تیم امروز در آسیا با حریفی روبه‌رو می‌شود که تنها 9‌سال قبل تاسیس شده و زمان زیادی از آغاز فعالیتش نمی‌گذرد. مالکیت این تیم در حقیقت با همان گروهی است که مالکیت باشگاه‌های منچسترسیتی و نیویورک سیتی را هم در اختیار دارد و در حقیقت در نقاط مختلف دنیا تیم‌های فوتبال را خریده‌اند. قهرمان فصل گذشته سوپرلیگ هند با هدایت دس باکینگام انگلیسی برای لیگ قهرمانان آسیا آماده شده است؛ مردی که سال‌ها به‌عنوان سرمربی در فوتبال نیوزیلند حضور داشته و حالا هدایت بمبئی را بر عهده گرفته است. خورخه پریرا دیاز از آرژانتین، مهم‌ترین مهره خارجی این تیم محسوب می‌شود؛ تیمی که 2بازیکن اسپانیایی و 2‌بازیکن هلندی را نیز برای این فصل از لیگ قهرمانان آسیا در اختیار دارد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید