• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 27 شهریور 1402
کد مطلب : 203208
+
-

تفریح هکرها با امنیت صهیونیست‌ها

رژیم صهیونیستی با وجود ادعا در حوزه امنیت سایبری، صدها بار مورد حمله هکرها قرار گرفته است

گزارش
تفریح هکرها با امنیت صهیونیست‌ها

بهاره محبی-روزنامه‌نگار

شبکه برق‌، آب‌وفاضلاب، پالایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، اداره پست، سیستم‌ حمل‌ونقل ازجمله کشتیرانی، زیرساخت‌های نظامی و حتی دادگاه عالی و... تقریبا هیچ جایی در سرزمین‌های اشغالی نیست که از حملات سایبری در امان مانده باشد. در تازه‌ترین مورد خبر رسیده که زیرساخت‌های برق راه‌آهن نیز هدف حمله سایبری قرار گرفته است.
این در حالی است که یک شرکت امنیت سایبری که با گوگل همکاری دارد، اعلام کرده که از سال2020 تاکنون حملات سایبری و بدافزاری در سرزمین‌های اشغالی تقریبا 600درصد افزایش یافته است. براساس گزارش اداره سایبری رژیم‌صهیونیستی، در سال2022 میلادی نیز 9108 حمله و اختلال سایبری رخ داده که 31درصد از آنها تلاش برای فیشینگ، 26درصد هک شبکه‌های اجتماعی و 18درصد حملات بدافزاری بوده است.
افزون بر این، وب‌سایت روزنامه یدیعوت آحارونوت، چندی پیش با اشاره به ضعف امنیت سایبری در سرزمین‌های اشغالی نوشته بود: شرکت سایبری ESET دریافته که هکرهای ایرانی از ضعف شناخته شده در سرورهای ایمیل شرکت‌ها استفاده کرده و توانسته‌اند به حداقل30شرکت اسرائیلی نفوذ کنند؛‌ این شرکت‌ها شامل بیمه، پزشکی، صنعت، ارتباطات، فناوری اطلاعات، خرده‌فروشی، خودرو، حقوق، خدمات مالی، معماری و مهندسی عمران بوده‌اند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید