• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 27 شهریور 1402
کد مطلب : 203196
+
-

اخبار یک خطی

  مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهادکشاورزی گفت: درخواست‌های مجوز ثبت سفارش چای در سامانه متمرکز تجارت خارجی منوط به شناسه کالا شد. پیش از این با دستور وزیر جهادکشاورزی برای تنظیم بازار داخلی، واردات چای منوط به خرید بخشی از چای تولید داخل شده بود.
  معاون آب و آبفای وزارت نیرو گفت از مهرماه امسال باید با جدیت تمام، کنترل برداشت آب از چاه‌های کشاورزی با استفاده از کنتورهای برق در دستور کار قرار گیرد.
  رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری گفت: مطابق آنچه وزیراقتصاد گفته تا پایان سال نرخ تورم ۴۰درصد خواهد بود بنابراین انتظارمان این است که دولت فکری به حال قدرت خرید کارگران کند.
  رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به همکاری این صندوق با وزارت نیرو به‌منظور بهینه‌سازی مصرف انرژی با بهره‌گیری از فناوری، گفت: اگر تعداد ۲۰میلیون کولر آبی سنتی به نسل جدید موتور مجهز شوند، صرفه‌جویی ۵هزار مگاوات برق را به‌دنبال دارد که در این زمینه ۱۰شرکت وارد شده‌اند، ولی اجرای آن به اخذ استاندارد نیاز دارد.
  مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از هدف‌گذاری برای تولید ۴۰میلیون لیتر الکل طبی در شرکت خمیرمایه و الکل رازی خبر داد.
  وزیر نیرو با بیان اینکه باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که از بارش‌های پاییزی بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم، افزود: پروژه‌های اولویت‌دار آب استان‌ها مطابق جدول زمانبندی پیگیری می‌شود.
  رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی با بیان اینکه حدود 117محدوده معدنی را در کشور شناسایی کرده‌ایم، گفت: با تکمیل اقدامات اکتشافی در کشور، گنجی فراوان از مواد معدنی خواهیم داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید