• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 27 شهریور 1402
کد مطلب : 203176
+
-

بازگشت دوباره قاتل به زندگی

دادسرا
بازگشت دوباره قاتل به زندگی

جوانی که مدعی است ناخواسته مادرش را به قتل رسانده،2 بار از یک قدمی مرگ به زندگی برگشت. بار اول پس از آن بود که دست به‌خودکشی زد و بار دوم با گذشت برادرانش از قصاص. به گزارش همشهری، چهارم اسفند سال گذشته گزارش قتل زنی 71ساله به تیم جنایی پایتخت مخابره شد. این زن بر اثر اصابت چرخ خیاطی به سرش به کام مرگ رفته بود. عامل جنایت نیز پسر جوان مقتول بود که به دلیل عذاب وجدان از طبقه سوم خانه‌ خودش را به پایین پرتاب کرده و به کما رفته بود. بخت با پسر جوان یار بود و او به طرز معجزه آسایی به زندگی بازگشت و به‌هوش آمد. وی پس از بهبودی به دادسرای جنایی تهران منتقل شد و به قتل مادرش اعتراف کرد. او مدعی شد که به‌دلیل مصرف مخدر شیشه، کنترلش را از دست داده و در درگیری با مادرش ناخواسته او را به قتل رسانده و به‌شدت پشیمان است. با این حال وی در دادگاه محاکمه و از سوی قضات به قصاص محکوم شد.

بخشش
متهم صبح دیروز به شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد تا برای آخرین بار پیش روی بازپرس جنایی جزئیات قتل را شرح بدهد. این درحالی بود که برادرانش نیز در دادسرا حاضر شدند و از قصاص او گذشتند. متهم وقتی شنید که برادرانش او را بخشیده‌اند به گریه افتاد و گفت: 20سال قبل عاشق دختری در محله مان شدم اما خانواده هایمان با ازدواج ما مخالفت کردند. از آن پس معتاد به شیشه شدم. کم‌کم سر از دنیای خلافکاران در آوردم و به اتهام سرقت 15سال به زندان افتادم. جوانی‌ام تباه شده بودو بعد از آزادی دوباره روی آوردم به مصرف شیشه. روز حادثه هم به‌شدت شیشه مصرف کرده بودم و حال خوبی نداشتم. با  مادرم در پذیرایی بودیم که او  مرا اشتباهی به اسم برادرم صدا زد و همین موضوع
پیش پا افتاده باعث درگیری میان ما شد. آنقدر دچار توهم شده بودم که چرخ خیاطی مادرم را برداشتم تا به بوفه بکوبم و مادرم را بترسانم اما چرخ  خیاطی به سر او خورد و جانش را گرفت. از شدت عذاب وجدان قصد داشتم خودم را از بین ببرم اما زنده ماندم و  حالا زندگی دوباره‌ام را مدیون بخشش برادرانم هستم. قاضی محمد مهدی براعه، بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران اظهارات متهم را ثبت کرد تا به زودی پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری فرستاده شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید