• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 27 شهریور 1402
کد مطلب : 203182
+
-

پرونده انفجار معدن طرزه در هیأت کارشناسی

پرونده انفجار معدن طرزه در هیأت کارشناسی

2 هفته پس از انفجار مرگبار در معدن زغال سنگ طرزه که موجب جان‌باختن 6 معدنچی شده بود پرونده این حادثه برای انجام بررسی‌های فنی به هیأت کارشناسی 3نفره ارجاع شد.
به‌گزارش همشهری، ساعت۱۹:۳۰ روز یکشنبه ۱۲شهریورماه امسال، بر اثر تجمع گاز در یکی از تونل‌های معدن شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی در طرزه دامغان، تونل معدن دچار انفجار و ریزش شد و ۶ نفر از معدنچیان در این حادثه دردناک جان باختند.  به‌دنبال این حادثه پرونده‌ای در دادگستری سمنان تشکیل و تحقیقات برای روشن شدن علت حادثه آغاز شد. دیروز، با گذشت 2 هفته از وقوع این حادثه رئیس‌کل دادگستری استان سمنان از ارجاع این پرونده به هیأت کارشناسی ۳نفره حوادث ناشی از کار خبر داد.
محمدجعفر عبداللهی گفت: پس از وقوع حادثه در معدن رزمجاه منطقه طرزه در حوزه قضایی دامغان که متأسفانه منجر به جان باختن ۶ نفر از معدن‌کاران شده بود، دستورات قانونی به مسئولان قضایی مربوطه صادر شد و مسئولان قضایی دامغان باید پیگیری قانونی مطالبات معدن کاران را در دستور کار قرار دهند.
او ادامه داد: طبق گزارش‌های اولیه، تجمیع گاز متان در داخل تونل علت وقوع انفجار بوده است و پرونده این حادثه به هیأت 3 نفره اولیه کارشناسان حوادث ناشی از کار ارجاع و تأکید شده تا مقصران با سرعت و دقت شناسایی شوند و درصورت عدم‌رعایت نکات ایمنی، مراتب اعلام شود.
عبداللهی ادامه داد: به مسئولان قضایی دامغان دستور داده شد تا اگر کارشناسان مربوطه همچنان احتمال تجمیع گاز در آن تونل را پیش‌بینی می‌کنند، به‌منظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی در آینده، نسبت به خروج گاز از طریق سیستم تهویه یا ادوات دیگر اقدام کنند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید