• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 27 شهریور 1402
کد مطلب : 203181
+
-

صرافی آنلاین؛ دام زن شیاد برای کلاهبرداری میلیاردی

زن شیاد با جعل عنوان یک صرافی معتبر افرادی را که قصد خرید و فروش رمزارز داشتند را فریب می‌داد و از آنها کلاهبرداری می‌کرد اما با شکایت آخرین طعمه‌اش دستگیر شد.
به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از چندی قبل با شکایت مردی در پلیس فتای تهران آغاز شد. شاکی با اعلام اینکه 200میلیون تومان از او کلاهبرداری شده گفت: برای سرمایه‌گذاری در یکی از کشورهای خارجی معامله‌ای انجام دادم و زمانی که می‌خواستم هزینه آن را به‌حساب طرف مقابل حواله کنم، در فضای مجازی جست‌وجو کردم و با یک صرافی آنلاین در اینستاگرام آشنا شدم.
شاکی در ادامه گفت: با مدیر این صرافی که خانمی جوان و خوش‌صحبت بود گفت‌وگو کردم و قرار شد در مرحله اول 200میلیون تومان به‌حساب صرافی واریز کنم تا این مبلغ به ارز مورد نظرم تبدیل شده و به‌حساب فروشنده در کشور مورد نظرم حواله شود، اما این زن پس از واریز وجه دیگر جواب من را نداد.
به‌دنبال این شکایت کارشناسان سایبری پلیس فتا اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و در پیگیری‌های اولیه مشخص شد متهم که زنی جوان است با جعل عنوان یک صرافی معتبر در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری می‌کند. در ادامه معلوم شد که طعمه‌های این زن بیش از یک نفر هستند و در ادامه تعداد شاکیان به بیش از 12نفر رسید.
افسران پلیس لحظه به لحظه به این متهم نزدیک‌تر می‌شدند تا اینکه سرانجام او را شناسایی و در یکی از مناطق حوالی تهران دستگیر کردند.
متهم سایبری بعد از حضور در پلیس فتا کلاهبرداری از شاکیان را انکار می‌کرد اما در ادامه وقتی با شاکیان روبه‌رو شد و پی برد همه شواهد و مدارک علیه او است به کلاهبرداری از 12نفر با این روش اعتراف کرد و گفت از این راه حدود یک میلیارد تومان به جیب زده است.
سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در این‌باره گفت: تحقیقات تکمیلی در این‌باره ادامه دارد. در این‌باره به شهروندان توصیه می‌شود که درهیچ شرایطی به هویت‌ها، فروشگاه‌های مجازی نامعتبر، صرافی‌های آنلاین و افراد ناشناس اعتماد نکنید و نقل و انتقال‌های مالی خود را از طریق مراجع قانونی و دارای مجوز از بانک مرکزی انجام دهید و هرگونه مورد مشکوک را با پلیس فتا در میان بگذارید.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید