• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 26 شهریور 1402
کد مطلب : 203037
+
-

حراج ویلای محبوب آقای دیکتاتور

حراج ویلای محبوب آقای دیکتاتور

آنهایی که کمی نترس و مقدار زیادی پولدار باشند، این فرصت را دارند تا ویلای محبوب یکی از مخوف‌ترین دیکتاتورهایی را که تاریخ به‌خود دیده در حراجی بخرند و در جایی استراحت و شاید زندگی کنند که روزگاری استراحتگاه یکی از خونریزترین رهبران دنیا بوده است.
صندوق توسعه مسکن روسیه، اعلام کرده که ویلای قدیمی لیپی آلکسوسک که متعلق به جوزف استالین، دیکتاتور سابق شوروی بوده را سوم نوامبر (در پاییز پیش‌رو) به حراج خواهد گذاشت. این خانه تابستانی که در اطراف مسکو قرار دارد، قدمت زیادی دارد، اما اهمیت تاریخی آن، به حضور استالین در آن مربوط می‌شود. این خانه‌های تابستانی که در روسیه به آنها داچا گفته می‌شود، معمولا در حومه هستند و مردم در تابستان‌ها به سمت آنها می‌روند. این داچای به‌خصوص به‌صورت متروکه درآمده، اما به‌خاطر اهمیت تاریخی و ارزش ملکی‌اش، با قیمت پایه 403.49میلیون روبل (4.18میلیون دلار) به حراج گذاشته خواهد شد. این قیمت نهایی آن نخواهد بود و تازه کسی که آن را بخرد، براساس بندهای قرارداد حراج، باید مبلغ هنگفت زیاد دیگری را خرج بازسازی آن کند، اما خریدار خانه می‌تواند در نهایت مالک یکی از معروف‌ترین ویلاها در تاریخ دیکتاتورهای جهان شود. استالین داچاهای متعدد و زیادی در سراسر روسیه داشته، اما گفته می‌شود که وی علاقه زیادی به این ویلا داشته و مدت زمان نسبتا زیادی را هم در آن گذرانده است.
این محوطه نزدیک به 40هکتار زمین و حدود 4هزار متر زیربنا دارد. ویلا در سال 1908توسط مالکان خصوصی ساخته شد، اما مالکیت آن بعد از انقلاب اکتبر، مثل خیلی چیزهای دیگر به دولت رسید. این ویلا مدتی در اختیار یکی از شهرداران سابق مسکو بوده، اما استالین، رهبر پیشین اتحاد جماهیر شوروی، بعد از مرگ همسرش در سال 1932 تا 1934در این ویلا زندگی کرده است.
برای چند دهه این ملک یک ویلای دولتی بود تا اینکه در سال 1989 به یک مرکز بازپروری نوجوانان و کودکان بیمار تبدیل شد، اما در سال 2004 برای تعمیرات بسته شد و از آن سال دیگر بلااستفاده مانده است. از آن زمان، مالکیت آن به صندوق توسعه مسکن روسیه منتقل شده و همین صندوق آن را به حراج گذاشته است. با توجه به اهمیت تاریخی و البته ارزش ذاتی این ملک، انتظار می‌رود خریداران زیادی داشته باشد و حراج داغی در انتظار آن است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید