• شنبه 9 تیر 1403
  • السَّبْت 22 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 29
یکشنبه 26 شهریور 1402
کد مطلب : 203034
+
-

گرینویچ

سفر دور و دراز به عشق خواهر

یک زن ۹۴ساله، نیمی از آمریکا را زیر پا گذاشته تا خواهر کوچک‌ترش را برای آخرین‌بار ببیند و با این کار، به قهرمان قلب های مردم تبدیل شده است. ماجرا این است که ‌باربرا، در سفری 4400کیلومتری خود را به ‌خواهر 90ساله‌اش رسانده، تا احتمالا، برای آخرین‌بار با هم دیدار کنند. این سفر کاملا شخصی و خانوادگی بوده اما نتیجه خواهر بزرگ‌تر، فیلمی از لحظه دیدار این دو را در فضای مجازی منتشر کرده که میلیون‌ها بار دیده شده و قلب های مردم را آب کرده است. این نتیجه، خودش البته 47سال‌ دارد و در توضیح فیلم گفته، این دو خواهر این دیدار را آخرین ملاقات خود می‌دانند. باربرا، چند روز پیش شرلی خواهر جوان‌ترش مانده و قبل از وداع، حسابی با هم وقت گذرانده‌اند.

نوشابه با طعم آینده

شرکت کوکاکولا، با ارائه محصولی جدید، به آینده محتمل دنیای خوراکی‌ها رفته است؛ این شرکت، محصولی به‌نام «وای 3000 بدون شکر» تولید کرده که می‌توان گفت نخستین خوراکی جهان است که طعم آن، با مشارکت انسان و هوش مصنوعی تولید شده است. محققان این شرکت، داده‌ها درباره اینکه مردم گمان می‌کنند آینده چه طعمی خواهد داشت را جمع‌آوری کرده و از هوش مصنوعی خواستند تا مجموعه‌ای از طعم‌ها را کنار هم بگذارد و این طعم به‌خصوص را ایجاد کند. علاوه بر طعم این نوشیدنی، کوکاکولا گفته است که هوش مصنوعی، طراحی قوطی این محصول جدید را هم به‌عهده گرفته است. این شرکت، اخیرا محصولاتی آینده‌نگرانه را با هدف جذب جوانان تولید کرده اما این مدل آخری، پیشروترین آنها به‌شمار می‌رود.

پیاز عظیم انگلیسی!

یک مزرعه‌دار انگلیسی، با کشت یک پیاز عظیم‌الجثه در این کشور، حسابی معروف شده و گفته می‌شود رکورد بزرگ‌ترین پیاز دنیا را هم شکسته است. این مزرعه‌دار پیاز عظیمش را به یک نمایشگاه محصولات کشاورزی برده و آنجا از آن رونمایی کرده است. مقامات گفته‌اند که پیاز او، 9کیلو‌گرم وزن دارد. این نمایشگاه، سابقه زیادی در رونمایی از پیازهای عظیم دارد و پیش از این هم در سال2014 یک مزرعه‌دار دیگر یک پیاز 8.5‌کیلویی را در آن رونمایی کرده بود. بخشی از این نمایشگاه، مختص سبزیجات عظیم است و علاوه بر پیاز، خیارها و هویج‌ها و کلم‌های عظیم هم به نمایش گذاشته می‌شوند. برگزارکنندگان این نمایشگاه گفته‌اند که به‌نظرشان، پیاز 9کیلویی، احتمالا به‌زودی وارد کتاب رکوردهای جهانی گینس خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید