• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 21 شهریور 1402
کد مطلب : 202891
+
-

جهان مقاومت

رد تماس رئیس‌جمهور فرانسه توسط شاه مراکش
شاه مراکش در اقدامی قابل توجه، هم تماس تلفنی رئیس‌جمهور فرانسه برای تسلیت به رباط را رد کرد و هم کمک‌های پاریس برای زلزله‌زدگان را نپذیرفت. روزنامه مغربی «الصحیفه» گزارش داده که با وجود پیام‌های متعددی که مقامات مراکشی از همتایان فرانسوی خود - چه از سازمان‌های وابسته به دولت چه از سازمان‌های جامعه مدنی - برای ورود به عملیات کمک‌رسانی دریافت کرده‌اند، مقامات مراکشی به این درخواست‌ها از جانب فرانسه توجهی نکرده‌اند.

تهدید نتانیاهو توسط خبرنگاران
 خبرنگاران اسرائیلی که قصد دارند همراه با«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای شرکت در جلسات مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کنند او را به همراهی نکردن، تهدید کردند. به گزارش المیادین، «تال اشنایدر» خبرنگار صهیونیست اعلام کرد که خبرنگاران سیاسی که قصد دارند تا هیأت همراه نخست‌وزیر به آمریکا را همراهی کنند، تهدید کردند که اگر برای بازگرداندن آنها به تل آویو با هواپیمای نخست‌وزیر اقدامی نشود، در اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) باقی خواهند ماند.

شکایت سوریه از ادامه نفت و گاز دزدی آمریکا
دولت سوریه با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل از ادامه غارتگری نفت و گاز توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی انتقاد کرد. براساس گزارش سانا، وزارت خارجه سوریه در این نامه ارزش خسارت وارده به بخش نفت و ثروت معدنی سوریه در نتیجه اقدامات تجاوزکارانه و غارت و خرابکاری انجام شده توسط نیروهای آمریکایی و گروه‌های وابسته به آن، بالغ بر ۱۱۵.۲ میلیارد دلار از سال ۲۰۱۱ تا پایان نیمه اول سال ۲۰۲۳ عنوان شده است.

مراکش: به کمک صهیونیست‌ها نیاز نداریم
وزارت خارجه مراکش یک پاسخ رسمی به پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای کمک به رفع خسارت‌های ناشی از وقوع زلزله فرستاد. به گزارش شبکه هفت رژیم صهیونیستی، مراکش در این پاسخ خود ضمن سپاسگزاری از این رژیم بابت پیشنهادش، توضیح داد که در شرایط فعلی نیازی به کمک رژیم صهیونیستی نیست. در پی وقوع زلزله در مراکش، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به کابینه دستور داده بود به رباط کمک کرده و یک گروه نجاتی به محل زلزله اعزام کند.
 


 

این خبر را به اشتراک بگذارید