• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 14 شهریور 1402
کد مطلب : 202219
+
-

پیروزی با رکوردشکنی

تیم ملی والیبال زنان هنگ‌کنگ را در حالی برد که در ست چهارم به امتیاز 25 بر 5 رسید

پیروزی با رکوردشکنی

تیم ملی والیبال زنان دیروز هم به دومین پیروزی خود در مسابقات قهرمانی 2023 آسیا رسید و هم رکورد زد. تیم بعد از پیروزی مقابل فیلیپین دیروز هم هنگ‌کنگ را در بازی 5سته شکست داد. در این بازی ابتدا بازیکنان فاطمه رشیدی 25 بر20 به پیروزی رسیدند. هنگ‌‌کنگ هم ست دوم را 25 بر 19 و ست سوم را 25 بر 20 برد اما ایران کامبک غیرمنتظره‌ای داشت. آنها در ست چهارم به رکورد عجیبی رسیدند و 25 بر 5 برنده بودند. پیش از این چین 25 بر 6 از همین هنگ‌کنگ ست گرفته بود و ژاپن با 19اختلاف امتیاز یک ست را از هند برده بود. اما برای ایرانی که تیم قدرتمندی در سطح آسیا نیست، این رکوردشکنی طعم دیگری داشت. زنان ایران در ست آخر هم 15 بر 10 به پیروزی رسیدند تا با بردی شیرین میدان را ترک کنند.
رشیدی بعد از پیروزی تیمش مقابل هنگ‌کنگ بیش از همه از جوانان و بازیکنان ذخیره تیم تعریف کرد: «بازیکنان ذخیره در دقایق حساس بازی توانستند به جای نیروهای اصلی در ترکیب قرار بگیرند و امتیاز بیاورند. خاصیت استفاده از بازیکنان جوان همین است که نمی‌شود پیش‌بینی کرد چطور کار می‌کنند. آنها با جسارت تاکتیک‌ها را اجرا کردند.» سرمربی تیم ملی پیروزی در ست چهارم را نتیجه‌ سرویس‌های خوب یک بازیکن می‌داند: «اسما سعیدی سرویس‌های خوبی زد و حریف 9بر صفر عقب افتاد.»
ایران در مرحله اول با ژاپن و هند همبازی بود. شکست به ژاپن قابل پیش‌بینی بود اما ایران باخت بدی مقابل هند داشت. حالا با 2پیروزی رشیدی خوشحال است که تیمش توانایی‌هایش را ثابت کرده است: «نتیجه بازی با هند اتفاق بدی بود که هنوز فراموش نکرده‌ایم.»‌ ایران که برای رده نهم تا چهاردهمی بازی می‌کند، امروز ظهر مقابل مغولستان قرار می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید