• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 14 شهریور 1402
کد مطلب : 202211
+
-

آیا تن‌هاخ مربی بزرگی است؟

سرمربی هلندی منچستریونایتد سبک مورد پسند هواداران را به نمایش نمی‌گذارد

آیا تن‌هاخ مربی بزرگی است؟

«گل گارناچو آفساید نبود. VAR از زاویه اشتباهی برای بررسی صحنه استفاده کرد. یک پنالتی روی هویلوند گرفته نشد و گل دوم آرسنال، روی اوانز خطا شد.» اینها بهانه‌های اریک تن‌هاخ برای شکست 3بر یک دیرهنگام منچستریونایتد در زمین آرسنال بود. سرمربی هلندی همچنان از پیروزی در خارج از خانه مقابل تیم‌های بزرگ عاجز است. تیم او به‌گونه‌ای بازی کرد که توپ و میدان را به حریف بدهد و دل به اتفاقات بازی ببندد.
     از شروع فصل 23-2022تاکنون تیم منچستریونایتد 9بازی از 10بازی خارج از خانه خود را باخته و تنها یک تساوی داشته است. 2باخت از این شکست‌ها مقابل آرسنال بوده. 4بر صفر مقابل برنتفورد، 6 بر 3 به سیتی، 3 بر یک به استون‌ویلا، 3 بر2 به آرسنال، 7بر صفر به لیورپول، 2بر صفر به نیوکاسل، 2- 2با تاتنهام، یک بر صفر به برایتون، 2 بر صفر به تاتنهام و 3 بر یک به آرسنال نتیجه این بازی‌ها بوده است.
    آرسنال برای نخستین بار در تاریخ مسابقات برای سومین بار پیاپی در بازی‌های خانگی مقابل منچستریونایتد پیروز شد.
    آرتتا هر 6بازی لیگ برتری‌اش را به گواردیولا و منچسترسیتی باخته اما مقابل دیگر تیم شهر منچستر عملکرد خوبی دارد. سرمربی اسپانیایی آرسنال تاکنون 8بار با من‌یونایتد روبه‌رو شده و 5برد، یک تساوی و 2باخت به‌دست آورده است.
    فصل گذشته هم آرسنال در وقت تلف‌شده مقابل یونایتد به پیروزی رسید.
    اونانا که خریدش از اینترمیلان برای جانشینی دخه‌آ 60میلیون یورو هزینه در بر داشت، باز هم چیز خاصی نشان نداد. اسطوره دروازه‌بانی منچستریونایتد هم از او انتقاد کرد. پیتر اشمایکل گفت: «هیچ حرفی برای گفتن ندارم. از بازی تیم شوکه شدم. مدل بازی تیم فاجعه‌ای برای باختن بود. خط دفاع یونایتد در کرنر آخر خیلی بد بود. دکلان رایس زمان زیادی داشت و گلر باید توپ را سیو می‌کرد.» اونانا در 4بازی ابتدایی لیگ برتر 8گل دریافت کرده است. شاگرد سابق تن‌هاخ در آژاکس در هر بازی میانگین 2گل خورده را ثبت کرده.
    تن‌هاخ فصل پیش با کریستیانو رونالدو به مشکل خورد و این بازیکن را تخریب کرد. سرمربی هلندی به‌جای او به الانگای سوئدی بازی می‌داد؛ بازیکنی که پس از رفتن رونالدو از ترکیب کنار گذاشته شد و در این تابستان هم به تیمی دیگر واگذار شد. تن‌هاخ فقط می‌خواست اقتدارش را به رونالدو نشان دهد. او با مگوایر هم به مشکل خورده و به‌خاطر اونانا عامل رفتن دخه‌آ شده. حالا نوبت سانچو است.
سانچو، بازیکن منچستر بعد از حرف‌های تن‌هاخ بیانیه داد: «لطفا هر چیزی را که می‌خوانید باور نکنید! من اجازه نخواهم داد که هر چیز نادرستی را که می‌خواهند به مردم بگویند. من در تمرینات این هفته خیلی خوب بودم. باور دارم که دلایل دیگری برای بازی نکردن من وجود دارد.» سانچو ابراز نگرانی کرد که چرا در پیش‌فصل از او اینقدر استفاده شده است، اما با شروع فصل این کار متوقف شد. تن‌هاخ گفته که سانچو در تمرینات توقعات را برآورده نمی‌کرد: «او این هفته به اندازه کافی سخت تمرین نکرد و وارد تیم نشد. اگر برای منچستریونایتد بازی می‌کنید، باید هر روز بهتر شوید. ما در خط حمله حق انتخاب داریم و بهترین‌ها را برای بازی انتخاب می‌کنیم.» سانچو هم به این صحبت‌ها واکنش نشان داد: «تمام کاری که من می‌خواهم انجام دهم با لبخند فوتبال بازی کردن و کمک به تیمم است. من به تمام تصمیم‌های مربی‌ام احترام می‌گذارم. من با بازیکنان فوق‌العاده‌ای همبازی هستم و می‌دانم هر هفته باید برای جایگاهم بجنگم. من به این مبارزه برای نشان دادن خودم ادامه خواهم داد.»
    دکلان رایس 105میلیون پوندی دقیقه 106 گل دوم آرسنال را زد و ژسوس دقیقه11+ 90 گل سوم را.
    مارکوس رشفورد ششمین گل دوران حرفه‌ای خود را به آرسنال زد. او فقط در مقابل لسترسیتی (8گل) گل‌های بیشتری زده است. این دهمین تأثیرگذاری رشفورد روی گل‌ها به آرسنال بود (6گل و 4پاس گل).
    دروازه آرسنال روی نخستین موقعیت منچستر باز شد. برای هفتمین بار در سال 2023، آرسنال از همان ضربه اولی که در یک بازی لیگ برتر با آن روبه‌رو شده یک گل دریافت کرد که بالاترین آمار در لیگ است.
    گل منچستر فقط 110ثانیه دوام داشت. اودگارد نروژی گل تساوی را وارد دروازه این تیم کرد و در لیگ برتر 25گله شد. او از ابتدای فصل گذشته 17گل به ثمر رسانده که بهترین آمار بین هافبک‌های لیگ است.
    کریستین اریکســــن از منچستریونایتد هفتادوپنجمین پاس گل خود را در لیگ برتر ثبت کرد و از تیری آنری (74) جلو زد تا از نظر بیشترین پاس گل توسط بازیکنان خارجی در تاریخ مسابقات در رده پنجم قرار بگیرد.
    آرسنال بدون شکست در لیگ برتر با 10امتیاز از 12امتیاز ممکن وارد مرحله استراحت بین‌المللی می‌شود. این تیم فقط با منچسترسیتی صدرنشین 2امتیاز اختلاف دارد.
    منچستریونایتد برای پنجمین بار در 2بازی از 4بازی ابتدایی خود  در یک فصل لیگ برتر شکست خورد که 3مورد آن در 6فصل اخیر بوده است.
    گل دکلان رایس در 95دقیقه و 43ثانیه، جدیدترین گل پیروزی‌بخش دیرهنگام در تاریخ لیگ برتر بین آرسنال و منچستریونایتد بود.
    منچستریونایتد هیچ‌یک از 6بازی اخیر خارج از خانه خود در لیگ برتر را در لندن نبرده است (2تساوی و 4شکست) که طولانی‌ترین روند ناکامی آنها از سال 2015تا 2016بین دوره‌های لوییس فان‌خال و مورینیو (6بازی) است.
    آرسنال در حال‌حاضر از 9بازی اخیر لیگ برتر در امارات که در آن گل ابتدایی را دریافت کرده است، فقط 2بازی را باخته؛ 5پیروزی و 2تساوی.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید