• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 13 شهریور 1402
کد مطلب : 202151
+
-

دنیای تازه ‌ لباس‌های پدربزرگ

دنیای تازه ‌ لباس‌های پدربزرگ

مهتاب خسروشاهی

یادگارهای آدمی که از دنیا رفته، تا ابد عزیز است. بعضی آنها را بقچه کرده و در کمد می‌گذارند؛ بعضی دیگر بخشی از وسایل را برای استفاده نیازمندان به آنها هدیه می‌کنند و بعضی دیگر نیز کاربری جدیدی از آن می‌گیرند و دوباره از آنها استفاده می‌کنند.
ایسی اسپروی، نوجوانی 21ساله‌ است که برای زنده نگه‌داشتن خاطره پدربزرگ مرحومش به جای دور انداختن پیراهن‌های او، از آنها کاربری تازه می‌گیرد. ایسی ساعت‌ها پای چرخ خیاطی می‌نشیند و با شوق، پیراهن‌های پدربزرگ را به لباس‌های مناسبی برای نوجوانان و جوانان تبدیل می‌کند. او تاکنون بیش از 100پیراهن پدربزرگ را به روز کرده و آنها را از طریق فضای مجازی به فروش رسانده است. این هنر، فقط مختص پیراهن‌های پدربزرگ نیست، بلکه او از شلوارها، کت، لباس‌های راحتی منزل و... نیز قرار است کاربری تازه بگیرد.
وقتی پدربزرگ ایسی فوت می‌کند، او میلی به واگذاری یا دورانداختن لباس‌های پدربزرگ نداشت. از طرفی نمی‌خواسته آنها را پوشیده یا به همان شکل در تن شخص دیگری ببیند. بنابراین تلاش می‌کند تا آنها را به شکل تازه‌ای تغییر دهد. به‌گفته خودش، سوگواری و زنده نگه‌داشتن خاطره پدربزرگ را به این شکل ادامه می‌دهد و همین کار باعث می‌شود تا شوک ناشی ازمرگ پدربزرگ نیز آهسته آهسته در او درمان شود.
این دختر نوجوان که اهل گلاسترشایر انگلیس است، مهارت خیاطی را در دوره همه‌گیری کرونا می‌آموزد.
ایسی علاوه براینکه در صفحه خود در فضای مجازی لباس‌‌های جدیدی را که از تغییر لباس‌های پدربزرگ دوخته در معرض فروش گذاشته، بلکه نکته‌هایی درباره دوخت لباس، اتوکشی، انتخاب پارچه و فوت و فن‌هایی برای دوخت و دوز بهتر را نیز با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید