• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
دو شنبه 13 شهریور 1402
کد مطلب : 202147
+
-

اقامت مجلل در خانه جیمز باند

زندگی پدیا
اقامت مجلل در خانه جیمز باند

درهای ساختمانی که برای بیش از صد سال، به روی مردم عادی بسته بوده و رهبران سیاسی و نظامی، تازه آن هم با تدابیر شدید امنیتی به آن رفت‌وآمد می‎کردند، به‌زودی به روی عموم باز خواهدشد؛ البته همین حالا هم درها به روی مردم عادی باز نیست و فقط آنها که جیب پرپولی داشته باشند می‌توانند از حضور در این اقامتگاه ویژه لذت ببرند.
این عمارت، قبلا محل رهبری جنگ برای سیاستمداران و رهبرانی مثل وینستون چرچیل بوده و دهه‎ها، یکی از محافظت‌شده‌ترین ساختمان‌ها در دنیا بوده، اما حالا، به یک هتل مجلل تبدیل شده که هزینه اقامت در آن، از 1392دلار شروع می‌شود. این هتل، 120اتاق و سوئیت و یک سالن نمایش 600نفری دارد.
علاوه بر همه اینها، این ساختمان اهمیتی تاریخی دارد: یان فلمینگ، نویسنده سرشناس داستان‌های جیمز باند، هنگامی که افسر اطلاعاتی نیروی دریایی انگلیس بود، در همین ساختمان به ایده خلق این ابرجاسوس تخیلی رسید. این ساختمان، در برخی از فیلم‌های قدیم و جدید جیمز باند هم به‌عنوان محل فیلمبرداری مورد استفاده قرار گرفته است و بسیاری آن را خانه جیمز باند می‌خوانند.
این ساختمان تاریخی در سال 1906افتتاح شد و بعد از دهه‎ها کاربری اطلاعاتی و دولتی، حالا بعد از 8 سال نوسازی، به‌عنوان شعبه لندن یکی از هتل‎های سرشناس دنیا آغاز به‌کار خواهد کرد.
طراحان این هتل، سعی کرده‌اند برخی نشانه‌های مهم و جالب قدیمی، مثل آرم اتاق جنگ را حفظ کنند تا بخشی از هویت گذشته این ساختمان پیش چشمان مهمانان آن باشد. جالب‌ترین پیوند بین گذشته و حال این هتل، انتخاب گذرگاه مخصوص افسران اطلاعاتی و جاسوس‌ها، به‌عنوان ورودی اصلی هتل است.
این هتل، نزدیک به 8 رستوران و کافه لوکس دارد و قرار است به‌زودی، یک رستوران ژاپنی مجلل هم در پشت‌بام آن افتتاح شود. یک ویژگی این هتل، مجموعه حمام و سونا و اسپای آن است که در 4طبقه از 14طبقه هتل گسترده شده است. این ساختمان عجیب، به‌خاطر مسائل امنیتی، 7 طبقه بالای زمین و 7 طبقه زیرزمین دارد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید