• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 12 شهریور 1402
کد مطلب : 202061
+
-

کلاهبرداران در کمین زائران اربعین

کلاهبرداران در کمین زائران اربعین

در آستانه اربعین، کلاهبرداران دست به کار شده اند تا با شگردهای مختلف نقشه های مجرمانه‌شان را عملی کنند.  رامین پاشایی، معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا درباره کلاهبرداری در ایام اربعین هشدار می‌دهد.

مواظب سایت‌های رزرو محل اقامت باشید
هرچه به ایام اربعین نزدیک‌تر می‌شویم، ظرفیت محل‌های اقامتی مانند هتل‌ها و مسافرخانه‌ها تکمیل می‌شود و پیدا‌کردن محل‌های اسکان زائران بسیار سخت است. با این تفاسیر اما همچنان تبلیغات زیادی در شبکه‌های اجتماعی برای رزرو محل اقامت و بلیت ارزان‌قیمت می‌شود. ما بلیت ارزان‌قیمت نداریم و این ترفندی برای کلاهبرداری است.

گول تبلیغات پیامکی را نخورید
پیامک جمع‌آوری نذورات و کمک به موکب‌های اربعین یا  دریافت ارز و یا وام ویژه زائران اربعین، یکی دیگر از شگردهای کلاهبرداران در این ایام است.  این پیامک ها معمولا با شماره‌های شخصی ارسال می شوند  و یکی از شگردهای کلاهبرداران برای فریب و کلاهبرداری از شهروندان در آستانه اربعین است.

جدیدترین ترفند
در جدیدترین ترفند، سایت‌هایی اقدام به تبلیغ پرداخت بیعانه رزرو خودرو می‌کنند. در این روش کلاهبرداران  مدعی می‌شوند که با رزرو خودرو افراد را لب مرز می‌برند و در روز مورد توافق نیز آنها را باز‌می‌گردانند. مراقب این نوع کلاهبرداری باشید.

مواظب بلیت تقلبی باشید
یکی دیگر از ترفندها و شگردهای کلاهبرداران، تبلیغ برای رزرو بلیت است،حال آنکه این بلیت‌ها  تقلبی است و شهروندان بعد از مراجعه به پایانه‌های حمل‌ونقل و فرودگاه متوجه تقلبی‌بودن آن می‌شوند. برای تهیه بلیت حتما به دفاتر و آژانس‌هایی که در شهر حضور فیزیکی دارند، مراجعه کنید.
رادیو اربعین مسابقه برگزار نمی‌کند
در ترفند دیگری کلاهبرداران تماس‌هایی مبنی بر شرکت در مسابقه رادیو اربعین با شهروندان برقرار می‌کنند. آنها بعد از تماس شهروندان را در محیط مسابقه قرار می‌دهند و  سؤالاتی از شرکت‌کننده می‌پرسند و در پایان می‌گویند که آنها  برنده کمک‌هزینه سفر اربعین شده‌اند. کلاهبرداران به بهانه پرداخت جایزه، اطلاعات بانکی را دریافت و با هک‌کردن حساب، پول را از حساب افراد برداشت می‌کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید