• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 11 شهریور 1402
کد مطلب : 201905
+
-

جهانگرد آرژانتینی!

جهانگرد آرژانتینی!

بالاخره از نخستین خرید خارجی باشگاه استقلال در دوران سرمربیگری جواد نکونام در این تیم رونمایی شد. در مورد گوستاوو بلانکو، 2موضوع بیشتر از هر چیزی خودنمایی می‌کند؛ یکی قامت یک‌متر و 90‌سانتی‌متری و فیزیک خوب این بازیکن و دیگری سابقه حضورش در کشورهای مختلف که تجربه زیادی برای این بازیکن به‌وجود آورده است.

  روسیه، مراکش، سوئد و اوکراین!
گوستاوو در همان نخستین سال‌های شروع دوران فوتبال حرفه‌ای، مدام تیم‌هایش را تغییر داده است. او فوتبالش را در آرژانتین شروع کرد و سپس به باشگاه آنژی در لیگ فوتبال روسیه رفت اما بدون حتی یک بازی، از این باشگاه جدا شد. او سپس به ویداد مراکش پیوست و 5بار در ترکیب این تیم قرار گرفت. آسیریسکا در سوئد و کارپاتی در اوکراین، مقصدهای بعدی بازیکنی بودند که دوست داشت برای تیم ملی اوکراین نیز به میدان برود اما این تجربه را به‌دست نیاورد. او در 2فصل بازی برای کارپاتی 28بار به زمین رفت و موفق شد 9گل هم به ثمر برساند.

  از شاختار تا سطح دوم اسپانیا
درخشش در کارپاتی، این بازیکن را به پیراهن شاختار رساند؛ تیمی که مشهورترین باشگاه فوتبال اوکراین به‌حساب می‌آید. گوستاوو طی 2فصل حضور در این تیم، 8گل زد و سپس به مالاگا در سگوندا دیویژن یا سطح دوم فوتبال اسپانیا پیوست. پس از پایان حضور قرضی در مالاگا، او به آنتالیا اسپور در ترکیه رفت و پس از آن برای اویدو و ایبار نیز بازی کرد. گوستاوو حالا در 31سالگی به سر می‌برد و در دوران فوتبالش، تقریبا همه جهان را دور زده است. او که در آمریکای جنوبی، اروپا و آسیا توپ زده، قرار است به خاورمیانه بیاید و برای استقلال به میدان برود، آن هم در فصلی که استقلال بیشتر از همیشه به یک مهاجم مرکزی گلزن نیاز دارد.

  پنجمین آرژانتینی لیگ
بلانکو، پنجمین بازیکن آرژانتینی تاریخ لیگ برتر ایران خواهد بود. قبل از او، الساندرو دالیاسکو در ابومسلم، میگل بارتو در پیکان، کارلوس سوتو در استقلال اهواز و گابریل ایریبارن در ذوب‌آهن حضور داشتند. در 13سال گذشته، حتی یک بازیکن آرژانتینی هم در لیگ برتر ایران به میدان نرفته است و حالا این طلسم بعد از مدت‌ها شکسته خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید