• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
جمعه 10 شهریور 1402
کد مطلب : 201866
+
-

این کارها را در سفر انجام ندهید!

هربار حرف سفر رفتن و ملاحظات آن می‌شود، توصیه‌هایی درباره کارهایی می‌شنویم که باید در سفر انجام دهیم. اما این بار قصد داریم درباره نبایدها حرف بزنیم که موقع سفر رفتن بهتر است حواس‌تان به آنها باشد.

در سفر جاده‌ای یا سفر با اتوبوس با افراد زیادی برخورد خواهید داشت. بهتر است به همه اعتماد کنید ولی به هیچ‌کس اعتماد نداشته باشید. یعنی همیشه حد و حدود نزدیکی به افراد غریبه را بدانید و تا جایی به آنها نزدیک شوید که برای سفر شما مشکلی ایجاد نشود.

سنگین سفر نکنید. هر چیزی که در سفر نیاز دارید را در چمدان خود بچینید. اما از برداشتن وسایل غیر‍‌ضروری که احتمال استفاده از آنها خیلی کم است پرهیز کنید.

بی‌شارژ نمانید، برای انتهای مسیر هم کمی از شارژ گوشی تلفن همراه خود را حفظ کنید تا بتوانید درصورت لزوم از آن استفاده کنید یا تماس واجبی برقرار کنید.

اگر با اتوبوس یا تور سفر می‌کنید حتما طبق برنامه‌ای که اعلام می‌شود عمل کنید. تکروی نکنید. اگر به شما 15دقیقه فرصت پیاده شدن از وسیله داده می‌شود، بهتر است در همان 15دقیقه به وسیله برگردید.

هیچ‌کس دوست ندارد حال خوب خود را با بیماری یا بد‌حالی در سفر عوض کند. پس برای صرف غذا یا هنگام استفاده از وسایل عمومی تا جایی که می‌توانید بهداشت را رعایت کنید و نسبت به این موضوع بی‌توجه نباشید.

اگر با خودروی شخصی به جاده می‌روید، مسئولیت‌های شما بیشتر خواهد بود. باید همه موارد ایمنی خودرو را از قبل کنترل کنید. وسایل را به‌درستی در ماشین قرار دهید. بدون بررسی قبلی وارد جاده نشوید و اگر به آن تسلط ندارید بهتر است، از نقشه‌های آنلاین برای مسیر‌یابی بهتر استفاده کنید.

اگر نیاز به استفاده از یکی از وسایل خود دارید سعی کنید ترتیب بقیه وسایل را به هم نزنید. در راه یا توقف‌های میان‌راهی وسایل خود را بیرون نریزید چون احتمال گم‌شدن و جا‌ماندن آنها را افزایش می‌دهد.

موارد ایمنی مانند بستن کمربند یا راه نرفتن در اتوبوس را رعایت کنید. رعایت نکات بهداشتی و همچنین نکات ایمنی برای سلامت شما و همسفران لازم و ضروری است.

همیشه وقتی تعداد زیاد باشد امنیت برقرار می‌شود. وقتی در حال خرید یا دیدن مناظر هستید یک یا چند نفر را همراه‌تان ببرید.

خوب است که از قبل لیستی از مکان‌های دیدنی مقصد جور کنید اما داشتن یک چک‌لیست پر و پیمان از دیدنی‌های مقصد و تلاش برای دیدن همه آنها شما را بیش از اندازه گیج خواهد کرد. احتمالا بعد از چند روز سر زدن به تعداد زیادی آبشار یا مکان تاریخی بسیار خسته خواهید بود و حتی ممکن است تمام مکان‌ها را به‌درستی نگشته باشید.

سعی کنید محل پول، جواهرات یا اشیای گرانبهای خود را مخفی نگه‌دارید و درباره آن با کسی صحبت نکنید.

در مسیر از شوخی پرهیز کنید و همه قوانین راهنمایی‌ورانندگی را با‌دقت رعایت کنید.برنامه سفر خود را بی‌خیال نشوید. کنارگذاشتن برنامه سفر شما را دچار اختلال خواهد کرد.
تنها کارت‌های اعتباری را به همراه ببرید که قصد دارید از آنها استفاده کنید و اگر کارت‌هایی دارید که به ندرت استفاده می‌شوند، آنها را همراه نبرید.

اگر هنگام گپ زدن با یک همنشین تازه احساس می‌کنید صحبت شما باعث معذب یا ناراحت‌شدن‌تان می‌شود، مکالمه را ادامه ندهید.

برای توقف در کنار جاده، هر جایی که خواستید را انتخاب نکنید. این کار می‌تواند بسیار خطرناک باشد پس حتما تا رسیدن به نخستین توقفگاه یا استراحتگاه صبور باشید.

سخت نگیرید. خیلی از اتفاقات در سفر پیش‌بینی‌ناپذیر هستند و ممکن است با شرایطی روبه‌رو شوید که از قبل برای آنها برنامه‌ریزی نکرده‌اید. غر نزنید و اوقات خودتان و همسفران را برای رویدادهای ناگهانی تلخ نکنید.

بی‌برنامه پول خرج نکنید. بودجه‌ای که از قبل برای سفر کنار گذاشته‌اید باید تا انتهای سفر را تامین کند بنابراین حواس‌تان به خرج‌ها باشد تا مشکلی برای بقیه روزهای سفر نداشته باشید.

در نگهداری از مدارک مهم مثل شناسنامه و مدارک ماشین بی‌احتیاطی نکنید، حواستان باشد که آنها را در هتل و اقامتگاه‌تان جا نگذارید تا برای پیدا کردن و پس گرفتن آنها به دردسر نیفتید.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید