• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
جمعه 10 شهریور 1402
کد مطلب : 201851
+
-

«موساد» در تور اطلاعاتی ایران

عملیات پیچیده خرابکاری در صنایع موشکی خنثی شد

گزارش
«موساد» در تور اطلاعاتی ایران

نهادهای امنیتی در سال‌های اخیر، با تمام قوا برای پیشگیری از انجام خرابکاری‌های موساد و دیگر دشمنان خارجی در داخل کشور ایستاده‌اند و نقشه آنها را نقش‌برآب و با کشف و خنثی‌سازی‌ عملیات، دشمنان را شوکه کرده‌اند. به‌طوری‌که در تازه‌ترین این اقدامات پیشگیرانه، سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موفق شده در طرحی پیچیده از برنامه خرابکاری صنعتی سرویس جاسوسی اسرائیل در صنایع موشکی وزارت دفاع جلوگیری کند. صنایعی که علاوه بر تولید قدرت نظامی و دفاعی قابل ملاحظه برای کشور، بستر مناسبی برای به‌دام‌انداختن شبکه‌های پیچیده جاسوسی و نفوذ و وارد کردن ضربات اساسی به ظرفیت‌های اطلاعاتی سرویس‌های حریف نیز بوده است.

ماجرای خرابکارانه موساد از چه قرار بود؟
در ماه‌های گذشته شبکه‌ای کاملا حرفه‌ای قصد داشت با همکاری برخی عوامل نفوذی، قطعات معیوب و تجهیز شده را برای به‌کارگیری در تولید موشک‌های پیشرفته در صنایع موشکی وزارت دفاع وارد چرخه تولید کند، اما این شبکه در تور اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع گرفتار و متلاشی شد.

این خرابکاری چه هدفی را دنبال می‌کرد؟
این شبکه که تحت هدایت مستقیم سازمان موساد بود، قصد داشت با فروش قطعه تجهیز شده، موشک‌های تولید شده را به ابزاری انفجاری برای ضربه زدن به خطوط صنعتی و کارکنان شاغل در این حوزه تبدیل کند، این اقدام دشمن از همان ابتدا تحت رصد اطلاعاتی و عملیاتی قرار گرفت و با دستگیری عوامل آن به‌طور کامل خنثی شد.

خنثی‌سازی‌ چه نتایجی دارد؟
با اجرای این پروژه کاملا موفق، همه مسیرها و فعالیت‌های موساد برای تامین و انتقال قطعه مورد نظر آنان به همراه افسران خارجی و عوامل داخلی آنان شناسایی و در چتر اطلاعاتی قرار گرفتند. دشمن صهیونیستی تا چندی قبل کاملا مطمئن بود که طرح خرابکاری صنعتی و انتقال قطعات معیوب به صنایع موشکی وزارت دفاع با موفقیت اجرا شده، اما پس از وارد شدن ضربه اخیر به شبکه خرابکاری فوق از عمق شکستی که در جریان این عملیات متحمل شده همچنان در شوک است.

خنثی‌سازی‌ در رسانه‌های خارجی چه بازتابی داشت؟
خبر خنثی‌سازی‌ این خرابکاری در رسانه‌های منطقه بازتاب وسیعی داشت به‌طوری‌که شبکه‌های تلویزیونی الجزیره، العربیه و المنار در خبری فوری به این موضوع پرداختند.

مکث
همه موشک‌ها از حیّز انتفاع ساقط می‌شدند اگر...
سردار سیدمهدی فرحی، جانشین وزیر دفاع:
قطعه مورد نظر برای خرابکاری یکی از کانکتورهای موشک بوده است. اگر در ابتدای این کانکتور یک مدار انفجاری قرار داده می‌شد، می‌توانستند براساس یک زمانبندی که از قبل برای آن تعریف کرده بودند موشک را منفجر کنند. اگر این طرح کشف نمی‌شد بخش اعظمی از موشک‌های ما از حیّز انتفاع ساقط می‌شدند. با اجرای این پروژه کاملا موفق همه مسیرها و فعالیت‌های موساد برای تامین و انتقال قطعه مورد نظر آنان به همراه افسران خارجی و عوامل داخلی آنان شناسایی و در چتر اطلاعاتی قرار گرفتند.


تولیدات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح چیست؟
تولیدات سازمان صنایع دفاع، طیف گسترده‌ای دارد و حتی شامل محصولات غیرنظامی نیز می‌شود و در مجموع تمامی ادوات و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح مرتبط با این سازمان هستند. ازجمله محصولات نظامی این سازمان عبارتند از:
اسلحه‌های خودکار و نیمه‌خودکار
موشک‌
پهپاد‌
انواع هواگرد‌ها
شناور‌های مختلف(ناوچه، قایق و زیردریایی‌)
تانک و....

تولید 2برابری انواع موشک وزارت دفاع در دولت سیزدهم
اقدامات و حرکت‌های وزارت دفاع جهشی است. به‌ویژه در دولت سیزدهم که این فعالیت‌ها شکلی منسجم و موفق‌تری به‌خود گرفته است:
140 درصد تشکیلات نیرو‌های مسلح ارتقا یافت.
156 درصد صادرات سلاح بیشتر شد.
45 درصد تولید انواع موشک‌های پدافندی افزایش یافت.
1000 شرکت دانش‌بنیان توانستند با وزارت دفاع همکاری کنند.
85 هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم صاحب شغل و کسب درآمد شدند.
2 برابر شدن تولید موشک‌ها و افزایش و ارتقای رزم موشکی از دستاوردهای مهم این حوزه است.
دستیابی به موشک فراصوت
تولید جت جنگنده و آموزشی کوثر و سیمرغ، بالگرد، موتور جت
تعمیرات انواع هواپیما‌های جنگنده


 

این خبر را به اشتراک بگذارید