• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
جمعه 10 شهریور 1402
کد مطلب : 201852
+
-

بلدیه

متروی پرند ‌ماه آینده افتتاح می‌شود
با همت و کمک دولت ظرف یک‌ماه آینده با رفع مشکل برق پرند، متروی این شهر افتتاح خواهد شد. علیرضا زاکانی شهردار تهران دراین‌باره گفت: ۴۵درصد بودجه امسال شهرداری به حمل‌ونقل عمومی اختصاص یافته است. تا پیش از امسال در یک‌سال و نیم گذشته ۱۴کیلومتر خط با ۱۰ایستگاه جدید افتتاح شده است. امسال اما حدود ۲۰کیلومتر با ۱۳ایستگاه جدید افتتاح می‌شود. خط متروی پرند هم به طول ۲۰کیلومتر با یک ایستگاه امسال افتتاح خواهد شد و بازسازی واگن‌های مترو نیز همچنان ادامه دارد.

به‌روزرسانی نقشه تمام ایستگاه‌های متروی تهران
همه نقشه‌های مترو در قطارهای پایتخت به‌روزرسانی می‌شود. هادی زند، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه نصب این نقشه‌ها آغاز شده، گفت: به‌منظور مسیریابی راحت‌تر شهروندان و مسافران، ۱۲هزارو۳۰۰ نقشه برای به‌روزرسانی نقشه داخل قطارها، طراحی و چاپ شده است و با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید و افزایش مسافران مترو، نقشه‌های جدید خطوط تا پایان شهریور‌ماه داخل همه واگن‌ها نصب خواهد شد که همگی مجهز به رمزینه پاسخ سریع(کیوآرکد) هستند و شهروندان می‌توانند تنها با یک اسکن از راه دور به‌راحتی نقشه‌های به‌روز را از سایت این شرکت دریافت کنند.

نوسازی تاکسی‌های ون‌ فرسوده با تسهیلات ۲۰۰میلیونی
تسهیلات ویژه برای نوسازی تاکسی‌های ون فرسوده درنظر گرفته شده است. امین رهبر، مدیر نوسازی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران دراین باره گفت: با توجه به قیمت بالای ون‌های موجود و عدم توانایی تاکسیرانان برای پرداخت وجه آن، این تسهیلات به‌منظور نوسازی ون‌های فرسوده و از رده خارج شده در دستور کار قرار گرفته است. برای جایگزینی ون‌های فرسوده خودروی «سمند سورن پلاس دوگانه‌سوز» با قیمتی حدود ۳۶۲میلیون تومان مدنظر است که مالکان ون‌های فرسوده می‌توانند از تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با کارمزد 8درصد و اقساط ۶۰ ماهه با 3‌ماه تنفس بهره‌مند شوند. تاکسیرانان متقاضی می‌توانند با مراجعه به واحد نوسازی سازمان از ساعت 8تا۱۱ در این طرح ثبت‌نام کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید