• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
جمعه 10 شهریور 1402
کد مطلب : 201848
+
-

جواد روحی کیست؟

جزئیات فوت نقشه‌گردان اصلی اغتشاشات در زندان نوشهر

جواد روحی یکی از زندانیانی که در زندان نوشهر زندانی بود بامداد پنجشنبه به دلیل تشنج به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر منتقل شد و در پی آن فوت کرد.
براساس اعلام روابط عمومی زندان نوشهر، جواد روحی، جوان زندانی‌ای که با حکم دادگاه ساری به اعدام محکوم شده بود و با حکم قانونی در زندان به سر می‌برد، ساعت 3:45 بامداد پنجشنبه، 9 شهریور، در زندان به دلیل تشنج به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر منتقل شد. پس از انتقال جواد روحی به بیمارستان متاسفانه با وجود اقدامات کادر پزشکی این فرد در بیمارستان فوت کرد.

بازبینی دوربین‌های مداربسته
روابط عمومی زندان‌نوشهر در این رابطه اعلام کرده است: درباره فوت جواد روحی طبق دستور قضایی، پرونده تشکیل و به شعبه اول بازپرسی ارجاع شده و دادستان نوشهر به همراه بازپرس، با حضور در زندان از هم بندیان متوفی در مورد وی سوال کرده‌اند. با دستور قضایی مقرر شده است دوربین‌های مدار بسته زندان بازبینی و بررسی شوند و وسایل شخصی متوفی از جمله یادداشت‌ها و دارو‌های وی مستندسازی شود. جسد متوفی برای بررسی علت تامه فوت و معاینات سم‎شناسی به پزشکی قانونی ارسال شده و نسبت به کالبدشکافی و نمونه‎گیری اقدام شده است.

قرآن سوزی در میدان اصلی شهر
پیگیری‌های خبرگزاری میزان نشان می‌دهد این فرد لیدری اغتشاشگران را بر عهده داشته و اقدامات مجرمانه قابل توجهی را نیز در اغتشاشات انجام داده است.
براساس دادنامه صادره از سوی دادگاه انقلاب اسلامی ساری، اتهامات متهم دایر است بر: افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی کشور، احتراق و تخریب اموال به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور و ناامنی و ورود خسارت عمده به اموال عمومی شده است، تخریب، ایجاد حریق و خرابکاری در اموال و تاسیسات مورد استفاده عمومی به منظور اخلال در نظم و امنیت جامعه، تحریک برخی از شهروندان به ایجاد ناامنی و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی کشور، ارتداد از طریق هتک حرمت به قرآن از طریق آتش‌زدن قرآن کریم و توهین به مقدسات، امارات و قرائن موجود در پرونده، اعترافات صریح متهم و گزارش ضابطین حاکی از آن است که این متهم در سازمان‌دهی اغتشاشات حضور داشته و به عنوان لیدر در جمعیت اغتشاشگران ایفای نقش می‌کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید