• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
جمعه 10 شهریور 1402
کد مطلب : 201847
+
-

نقل قول خبر/اربعین؛ برگ برنده شیعیان


سردار مجید خادمی، رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه:
تمرکز دشمنان بر اربعین دلیلش جنگ شناختی است، چون مدلی است که دنیا را متحیر، قلب‌ها را بهم نزدیک و حب الحسین یجمعنا را تعریف کرده که این یک برگ برنده در دستان شیعیان، مسلمانان و آزادی‌خواهان است‌. با این وجود دشمن به دنبال تحریف واقعیت‌ها ست.

دفاع از ارزش های دینی

سیدعبدالفتاح نواب، نماینده‌ ولی‌فقیه:
اربعین زوایای مختلفی دارد. یکی از آنها اربعین و دفاع از ارزش‌هاست. اربعین می‌تواند ارزش‌ها را محافظت کند و پیش ببرد. این ظرفیت را هیچ دین و جایی در جهان جز اسلام ندارد. در اربعین افرادی که مسلمان نیستند هم حضور پیدا و با پرچم خودشان با امام حسین(ع) بیعت می‌کنند.

بهترین سلاح مقابله با دشمن

سیدمحسن حسینی، امام جمعه اهل سنت کامیاران:
کسانی که به هزینه‌های اربعین انتقاد می‌کنند سال گذشته در برابر آتش‌زدن چند دستگاه آمبولانس و نابودکردن برخی امکانات عمومی سکوت کرده بودند و حرفی نمی‌زدند. حضور پرشور مردم و موکب‌داری و خدمت آنان به زائران اربعین حسینی بهترین سلاح برای مقابله با دشمنان است.

اربعین، حرکتی تمدن‌ساز

حجت‌الاسلام مرتضی وافی، استاد معارف اسلامی:
اربعین یک پدیده جدانشدنی از زندگی شیعیان است که همواره زندگیشان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در عراق، زندگی، تجارت و دخل و خرج مردم را متأثر کرده و آنان، بخشی از زندگی و مال خود را صرف اربعین می‌کنند. در واقع یک حرکت تمدنی و همچنین تمدن‌ساز است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید