• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 8 شهریور 1402
کد مطلب : 201685
+
-

جزئیات دور جدید ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه

سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی از ساعت20 دوشنبه ششم شهریور بازگشایی شد تا 3درصد متقاضی جامانده از مرحله دوم طرح فروش یکپارچه بتوانند خودرو مورد نظر خود را انتخاب کنند. اما اصل ماجرا و جزئیات این بازگشایی چیست و چه کسانی می‌توانند در این مرحله از ثبت‌نام شرکت کنند و چه خودروهایی را می‌توانند انتخاب کنند؟
اولین نکته قابل‌توجه در دور جدید عرضه خودرو در سامانه یکپارچه این است که در این مرحله خبری از محصولات ایران‌خودرو و سایپا نیست و فقط تعدادی از محصولات 2شرکت خصوصی کرمان‌موتور و مدیران‌خودرو عرضه می‌شود اما این عرضه نیز شامل کسانی می‌شود که در دور دوم طرح یکپارچه شرکت کرده و دارای پروفایل کاربری هستند.
به‌گفته مدیر سامانه یکپارچه، ظرفیت جدید ثبت‌نامی در پی افزایش تولید خودروسازان و انصراف تعدادی از متقاضیان محصولات مونتاژی ایجاد شده که برای امضای قرارداد و تکمیل وجه خودروهای ثبت‌نامی اقدام نکرده‌اند. بر این اساس متقاضیانی که در مرحله دوم سامانه فروش یکپارچه نوبت دریافت کرده‌اند اما خودرویی به آنها تخصیص داده نشده، می‌توانند برای دریافت خودرو در این مرحله اقدام کنند. این افراد که 3درصد از متقاضیان مرحله دوم فروش یکپارچه را تشکیل می‌دهند در خردادماه و بعد از اعلام نتایج نوبت‌دهی با توجه به محدودیت ظرفیت خودروسازان خصوصی، تخصیصی برایشان صورت نگرفت. اما علاوه‌بر این افراد، همه متقاضیان محصولات 2شرکت خودروساز که موعد تحویل خودروی آنها نیمه دوم امسال یا سال۱۴۰۳ اعلام شده است نیز می‌توانند محصول جدیدی از همان شرکت را به جای خودروی قبلی انتخاب کنند که براساس اعلام سامانه یکپارچه، اولویت تخصیص با این افراد است و ظرفیت قابل عرضه به افرادی که خودرو به آنها تعلق نگرفته از محل عدم‌تکمیل ظرفیت پس از تخصیص به متقاضیان خواستار جابه‌جایی خواهد بود.
در دور جدید عرضه خودرو، ۹مدل خودرو از 2شرکت‌ خودروساز برای متقاضیان عرضه شده است. کرمان‌موتور، خودروهای عرضه شده در طرح تکمیل ظرفیت را ۴محصول جکS5، جکS3، جکJ4 و کی‌ام‌سیJ7 اعلام کرده است. همچنین طبق جدول منتشر‌شده در سامانه یکپارچه خرید خودرو، متقاضیان خرید و یا تعویض خودرو که متقاضی محصولات شرکت مدیران بوده‌اند می‌توانند خودروهای فونیکسFX، تیگو۷پرو، آریزو۶پرو، ‌ام‌وی‌امX22 و ‌ام‌وی‌امX55 را انتخاب کنند. این 2خودروساز خصوصی اعلام کرده‌اند امکان فروش فوق‌العاده محصولات خود با تحویل حداکثر 3ماهه را دارند.
براساس اعلام سامانه یکپارچه، افرادی که مشمول ثبت‌نام در این مرحله هستند، با مراجعه به سامانه ابتدا باید گزینه لغو سفارش خود را از قسمت جزئیات سفارش انتخاب کنند تا خودروی قبلی حذف شود. پس از لغو سفارش برای هر متقاضی از سبد محصولات اعلامی در سایت، امکان انتخاب محصول مهیا شده و می‌توانند خودروی جدید خود را از همان خودرو‌ساز انتخاب کنند. این افراد پس از پایان مهلت تغییر خودرو باید به سایت خودروساز مراجعه و واریز وجه کنند تا فرایند ثبت‌نام نهایی شود. نکته مورد توجه این است که در صورتی که متقاضی سفارش قبلی را لغو کند و امکان انتخاب خودروی جایگزین فراهم نشود کماکان اولویت قبلی آنها محفوظ خواهد ماند.
سایت سامانه یکپارچه از ساعت20 دوشنبه 6شهریور باز شده و تا ساعت۲۰  پنجشنبه 9شهریور امکان ثبت‌نام وجود دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید