• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 8 شهریور 1402
کد مطلب : 201678
+
-

الو همشهری...

الو همشهری...

حتما روزانه بین محل کار تا منزل، منزل تا فروشگاه سرکوچه‌تان یا خانه دوست و آشنا را تردد می‌کنید و یا به خرید می‌روید و روزمرگی‌تان را خوب و بد می‌گذرانید؛ گاهی مشکلی جلوی پای شما سبز می‌شود، اما نمی‌دانید چطور می‌توانید رفع کنید. آسفالت کوچه خیابان شما خراب شده، پسماند همسایه‌تان آزاردهنده است یا پا را از آن فراتر می‌گذارید؛ موجودات موذی را در راه دیده‌اید و خلاصه کلافه شده‌اید. تلفن را بردارید؛ 02123023337 تلفن ارتباط با خوانندگان همشهری را شماره‌گیری کنید تا مسائل و مشکلات شما را از مدیران شهری پیگیری کنیم.

درخواست شهروند: حضور خودروهای حمل زباله روبه‌روی بازار تره‌بار کردستان در خیابان بیست و هشتم در میان بافت مسکونی، مشکلات زیادی برای ساکنان امیرآباد ایجاد کرده است. بوی نامطبوع و نمای بصری نازیبا ازجمله این مشکلات است. اهالی می‌خواهند خودروهای حمل زباله به جای دیگری منتقل شود.

پاسخ مسئول: «صدیقه صدراللهی»، شهردار ناحیه 4 منطقه6 می‌گوید: «روال این است که پارکینگ خودروهای هر ناحیه در همان ناحیه باشد تا در نظافت و پاکسازی به مشکل برنخورد؛ بنابراین اینکه اهالی می‌گویند خودروها به مکان دیگری بروند که خودشان به ما شهرک والفجر را معرفی کرده اند ، فعلا منتفی است. با توجه به گلایه اهالی دستور دادیم این زمین محصور شود تا شهروندان وقتی از خانه بیرون می‌آیند منظر نازیبا دیده نشود و تپه اکبری هم به کمک آمده و باعث شده که اینجا مشرف به بافت مسکونی نباشد. درهای این محل همیشه بسته و ضایعات در آن دپو نمی‌شود. نگهبانی هم دارد که همه‌‌چیز را کنترل می‌کند. درخواست اهالی را با شهرداری منطقه در میان می‌گذاریم و اگر اتفاق خوبی در این زمینه بیفتد به اطلاع خواهیم رساند.»

درخواست شهروند: عرشه پل عابر پیاده جوانمرد در محدوده ترمینال جنوب منطقه16 تهران برای مردم نا‌امنی‌های زیادی ایجاد کرده؛ هنگام عبور و مرور از این محدوده متوجه مزاحمت‌های ناموسی، کیف و گوشی‌قاپی، استعمال مواد‌مخدر و... شده‌ام. لطفا مسئولان پیگیری کنند.

پاسخ مسئول:علی‌محمد کریم‌پور، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه16 در این‌باره می‌گوید: «در منطقه16 تهران از این دست پل‌ها 3نمونه را شناسایی کردیم که نخستین مورد پل عابر پیاده جوانمرد است و سال‌ها به محلی برای سرقت تجهیزات ترافیکی و تجمع معتادان و بزهکاران تبدیل شده بود. به همین دلیل دستور جمع‌آوری این پل عابر صادر و در مرحله نخست پله‌های دو طرف پل عابر به‌طور کامل برداشته شده است.»
محمد رجبی، رئیس اداره زیباسازی شهرداری منطقه16 نیز در این رابطه می‌گوید: « طرح جمع‌آوری پل‌های عابر پیاده ناکارآمد توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفت و پله‌های آهنی پل‌عابر(جوانمرد) به‌طور کامل برچیده شد.»

درخواست شهروند: طرح انشعاب فاضلاب یا همان اگوی شهری بعضی از محله‌های منطقه9 تهران بلاتکلیف است و بخش وسیعی از این محدوده ازجمله محله امامزاده عبدالله(ع) و محله مهرآباد هنوز منتظر اقدام مسئولان است. سرریز شدن فاضلاب خانگی در جوی‌ها باعث آلودگی‌‌های زیست‌محیطی و بهداشتی در این نقطه از پایتخت شده است.

پاسخ مسئول:سیدمحمدرحیم مرتضوی، شهردار منطقه 9 تهران در پاسخ این مشکل می‌گوید: «شیب زمین مناطق 2 و 5 تهران به سمت منطقه9 تهران بوده و در نقطه مقابل سطح منطقه9 ساکن و راکد است و این مسئله باعث می‌شود که سرازیر شدن آب‌های جاری در این محدوده مشکلاتی را به‌ وجود آورد. طرح شبکه فاضلاب در منطقه9 به ‌شکل 100درصدی انجام نشده؛ بنابراین بسیاری از منازل به شبکه فاضلاب شهری و اگوی شهری متصل نیست و باعث می‌شود که انهار منطقه9 به‌صورت روزانه دچار پرشدگی شوند. در این زمان اگر بخواهیم هر روز انهار را لایروبی کنیم که واقعا هم دارند این کار را انجام می‌دهند باز هم جوابگو نیست. ما سعی کردیم در حد توان مشکل مردم را حل کنیم تا درخواست‌های 137 مردم در این زمینه کمتر و رضایتشان بیشتر شود.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید