• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 8 شهریور 1402
کد مطلب : 201669
+
-

600 اتوبوس‌ جدید در خیابان های تهران

روز گذشته رئیس شورای شهر تهران از ورود ۶۰۰ اتوبوس جدید تولید داخلی به ناوگان اتوبوسرانی خبر داد

شورا
600 اتوبوس‌ جدید در خیابان های تهران

فرناز محمد زاده-روزنامه‌نگار

یکصدوهفتادوچهارمین جلسه شورای شهر تهران روز گذشته با یک خبر خوش اتوبوسی برای تهرانی‌ها آغاز شد. دیروز رئیس شورای شهر، با حضور در جمع خبرنگاران از تحویل اتوبوس‌های جدید به پایتخت توسط وزارت کشور خبر داد و گفت که شهرداری هزینه بیش از ۶۰۰ اتوبوس را پرداخت کرده که قرار شده پس از اربعین این اتوبوس‌ها به ناوگان تهران اضافه شود. اتوبوس‌های تولید داخلی که می‌توان گفت اواخر شهریور به تهران می‌آیند، می‌توانند جان تازه‌ای به ناوگان حمل‌ونقل عمومی فرسوده و قدیمی تهران بدهد.وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌خصوص اتوبوسرانی در شرایطی قرار گرفته که ورود هر تعداد اتوبوس می‌تواند جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته باشد؛ همچنین چمران با اشاره به اضافه شدن اتوبوس‌های داخلی به تهران برای مهرماه بیان کرد که روز دوشنبه 2 اتوبوس‌ساز را دیدیم و یک نفر از آنها از ساخت ۳۰اتوبوس خبر داد؛ بعید می‌دانیم تعداد اتوبوس‌ها از ۱۰۰دستگاه بگذرد. او افزود: علاوه بر این اتوبوس‌های اورهال شده نیز هر موقع که آماده شود بلافاصله وارد خطوط خواهند شد.

بررسی مطالبات اعضای شورای شهر از شهرداری
در ادامه جلسه روز گذشته، اعضای پارلمان شهری تذکرات مهمی را نسبت به شهرداری تهران مطرح کردند، اعتراضات شهروندان به آلودگی‌های صوتی ساخت‌وسازها موضوعی بود که رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی آن را در جلسه عنوان کرد و خزانه‌دار شورای شهر نیز برلزوم به‌روزرسانی 6ملک واگذار شده شهرداری تهران تأکید کرد همچنین رئیس کمیته شفافیت شورای شهر نیز بر ارائه برنامه‌های اجرایی از سوی شهرداری برای مهار تورم و رشد تولید نکاتی را  مطرح کرد.
مهدی عباسی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران آلودگی‌های صوتی ناشی از ساخت‌‎وساز را علت نیمی از تماس‌های تهرانی‌ها به سامانه 137پلاس دانست و گفت: موضوعاتی همچون آلودگی صوتی ناشی از ساخت‌وساز مسکونی، سد معبر ساخت‌وساز مسکونی و ایمن‌سازی‌ ساخت‌وساز و تخریب مسکونی مورد شکایت و گله مردم بوده و ۵۱درصد این پیام‌ها مربوط به آلودگی‌های صوتی بوده است.در فروردین‌ماه سال۱۴۰۰ ابلاغیه‌ای مرتبط با این موضوع صورت گرفته که نیاز است بار دیگر از شهرداری تهران درخواست کنم موارد این ابلاغیه را مدنظر ویژه قرار دهند.
به‌دنبال آن، احمدصادقی رئیس کمیته شفافیت شورای شهر در تذکری به عدم‌ارائه برنامه‌های اجرایی از سوی شهرداری برای مهار تورم و رشد تولید اشاره کرد و گفت: شهرداری باید در ۶ حوزه فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری و محیط‌زیست، ایمنی و مدیریت بحران، هوشمند‌سازی‌، شهرسازی و معماری و حمل‌ونقل و ترافیک پس از یک‌ماه از تصویب، برنامه خود را ارائه می‌کرد اما در 4‌ماه گذشته و برنامه‌ای ارائه نشده است.
در این‌باره مجید باقری، معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شوراهای شهرداری تهران به همشهری می‌گوید:تذکر آقای صادقی مربوط به تهیه لایحه مرتبط با شعار سال که در بحث تورم و رشد تولید است مربوط می‌شود که این لایحه به‌دلیل اینکه جدید بوده و سابقه نداشته زمان‌بر شد، درحال حاضر لایحه آماده است و به‌زودی به صحن شورای شهر تهران جهت بررسی ارسال خواهد شد.
همچنین حبیب کاشانی، خزانه‌دار شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با اعلام اینکه شهرداری برای تعیین تکلیف ۶ملک باید براساس قیمت کارشناسی روز بابت تسویه بدهی بانک اقدام کند، گفت:در 2 ملک، هزارو۸۰۰ میلیارد تومان افزایش قیمت را شاهد بودیم که می‌تواند آورده‌ای برای شهرداری باشد؛ خواهش می‌کنیم براساس اصلاحات مورد نظر فرمانداری این واگذاری صورت بگیرد.

مکث
تغییرات جدید در نامگذاری برخی از معابر پایتخت

دستور جلسه روز گذشته اعضای شورای شهر، نامگذاری جدید در معابر تهران بود که کمیته نامگذاری شورای شهر تهران پیشنهاد‌های  خود را در این‌باره اعلام کرد. براساس نظر این کمیته پیشنهاد شد در منطقه۲۱ کوچه صاحب‌الزمان(عج) به نام شهید سیدمحمد اسحاقی، کوچه دوم به نام شهید جعفر عباسپورباغان، کوچه آزادی در خیابان امام حسین(ع) به نام شهید صبور رستمی و کوچه آزادی در خیابان شهید طالقانی به نام شهید حسن تقی خندابی تغییر کند. همچنین کوچه یکم در خیابان امام خمینی(ره) به نام شهید حسین شعبانی، کوچه شریعتی به نام شهید محمدرضا فرقانی، کوچه ولیعصر(عج) به نام شهید مهدی مجیدی، کوچه بنفشه به نام شهید داوود شریفی تغییر می‌کند و کوچه هشت‌متری یکم به نام شهید غلامرضا قربانی، کوچه توحید به نام شهید افراسیاب امیری و خیابان گلستانک به نام شهدای مگاموتور نامگذاری شوند. همچنین در منطقه۱۴ کوچه اردیبهشت به نام شهید هادی محبی، کوچه متحدی به نام شهید سیدمحمد حسین میردوستی، کوچه تیر به نام شهید محسن عباسی، کوچه بامداد به نام شهیدان رجبعلی و حسنعلی شاکری، کوچه شاهد۶ به نام شهید علیرضا مشجری، کوچه پویش۳ به نام شهید حمید صبوری، میدان فاقد به نام شهید احمد باجلانی و کوچه اول در میدان کلانتری به نام شهید حسین چلندری تغییر یابند. در نهایت به پیشنهاد اعضای شورای شهر تهران، تغییر نام کوچه شهید رجایی به نام شهید محمدرضا علیرضایی از دستور کار خارج شد و مابقی تغییر نام‌ها، با حداکثر آرا به تصویب رسید.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید