• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 7 شهریور 1402
کد مطلب : 201534
+
-

بزرگ‌ترین کارخانه شیشه خاورمیانه در ملایر

عملیات اجرایی بزرگ‌ترین کارخانه شیشه خاورمیانه با سرمایه‌گذاری ۸۰ هزار میلیارد ریال در شهرستان ملایر آغاز شد. به گزارش همشهری، این پروژه یکی از ۲۷۵ طرح شهرستان ملایر در هفته دولت است که عملیات اجرایی‌اش آغاز شد. طرح‌های هفته دولت در ملایر با ۱۴۰ هزار میلیارد ریال در مرحله افتتاح قرار دارند.
کارخانه شیشه ملایر که به‌گفته معاون استاندار همدان، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری تاریخ ملایر است در مرحله اول برای ۲۵۰ نفر به‌طور مستقیم اشتغال‌زایی می‌کند. «سلمان اسماعیلی» گفت: «این پروژه در مرحله پایانی با ۸۰ هزار میلیارد ریال اجرا می‌شود و مقرر شده تا هفته دولت سال 1403مرحله نخست آن به بهره‌برداری برسد.»  وی در ادامه به پروژه خط ریلی ملایر- همدان اشاره کرد و گفت: «این طرح نیز در دست اجراست و ملایر را به شمال غرب تا خوزستان متصل می‌کند که تا پایان سال گذشته ۲ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه استراتژیک هزینه شد و ۲ ایستگاه در محور طاسبندی و کهریز ملایر احداث خواهد شد.»
بیشتر محصول تولیدی این کارخانه صادراتی است و به همین دلیل در نزدیکی خط راه‌آهن احداث شده‌است. به‌گفته اسماعیلی، در مرحله پایانی برای ۱۵۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید