• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 7 شهریور 1402
کد مطلب : 201519
+
-

این کشتی به ساحل نمی‌رسد

در مورد اختلاف جواد نکونام و مدیران باشگاه که انگار قابل حل نیست

سوژه روز
این کشتی به ساحل نمی‌رسد

بازی استقلال و استقلال خوزستان در شرایطی در هفته چهارم لیگ برتر برگزار شد که فضای حاکم بر اردوگاه آبی‌پوشان پایتخت به‌طور کامل تحت‌تأثیر اظهارات تند، گزنده و طعنه‌آمیز سرمربی این تیم قرار داشت. جواد نکونام که با حجت کریمی به استقلال آمد، در همان ابتدای کار با تغییرات مدیریتی مواجه شد. شکست باشگاه در داستان جذب علیرضا بیرانوند، کل کادر مدیریتی قبلی را قربانی کرد. همه رفتند تا مطابق آنچه هواداران می‌خواستند، علی خطیر روی کرسی مدیریت باشگاه تکیه بزند. نکته عجیب اما اینکه از همان ابتدا بین خطیر و نکونام تنش به‌وجود آمد و این داستان تا همین حالا ادامه داشته است. درحالی‌که ده‌ها نشانه از اختلاف عمیق و جدی بین دو طرف به چشم می‌خورد، به‌ندرت می‌توان حتی یک مصاحبه یا چند جمله حمایت‌آمیز از نکونام در مورد خطیر پیدا کرد.
آخرین پرده از طغیان سرمربی استقلال علیه مدیرعامل باشگاه اما پیش از بازی با استقلال خوزستان اکران شد؛ زمانی که نکو ماجرای اخراج دستیاران خارجی‌اش از هتل به‌دلیل بدهی را تأیید و تکذیبیه باشگاه در این زمینه را تکذیب کرد! او در همین مصاحبه عبارات تندی را علیه مدیران تیمش به‌کار برد؛ ازجمله اینکه: «بعضی‌ها در باشگاه، منافع استقلال را معامله می‌کنند.» یا این یکی: «تمام این اتفاقات برای این است که نکونام از استقلال برود! از روز اول بنا بر این بود من از استقلال بروم، اما نمی‌روم، به‌خاطر هواداران و لطفی که از روز اول داشتند. من 11تا 13بازیکن هم داشته باشم کافی است.» جواد در بخش دیگری از نشست خبری‌اش هم با استفاده از افعال معکوس، مدعی شد روابطش با مدیریت باشگاه «عالی است» و به این ترتیب بساط خنده و تفریح حضار را فراهم کرد.
فارغ از اینکه در این غائله حق با چه‌کسی است و چه‌کسی بیشتر تقصیر دارد، به‌نظر می‌رسد کشتی استقلال با این وضع به ساحل آرامش نخواهد رسید. این یعنی بعید است نکونام و خطیر در درازمدت با هم کار کنند و تیم صاحب موفقیت‌های چشمگیر شود. این حدس ماست که البته امیدواریم غلط از آب دربیاید!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید