• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
سه شنبه 7 شهریور 1402
کد مطلب : 201518
+
-

امیدوارم یک روز به تراکتور برگردم

محمدرضا اخباری مدعی است قهرمانی برای گل‌گهر غیرممکن است ولی این تیم تلاش می‌کند در پایان فصل سهمیه آسیا را به‌دست بیاورد

امیدوارم یک روز به تراکتور برگردم

 امیرحسین اعظمی

محمدرضا اخباری بعد از چند سال حضور در تراکتور، در نهایت از این تیم جدا شد تا این بار در گل‌گهر سیرجان چالش‌های جدیدی را تجربه کند. اخباری فصل جدید لیگ برتر را با 3کلین‌شیت پیاپی شروع کرد؛ هرچند که خودش تأکید می‌کند ملاک یک دروازه‌بان خوب فقط نمی‌تواند کلین‌شیت‌کردن باشد. اخباری درخصوص شرایط گل‌گهر و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ می‌دهد.

   از 3بازی ابتدایی 7امتیاز گرفته‌اید و به‌نظر می‌رسد همه‌‌چیز در گل‌گهر خوب پیش می‌رود؟
بله، خوشبختانه امسال تیم یکدستی داریم و با اضافه‌شدن بازیکنان خارجی جدید قطعا شرایط تیم بهتر هم خواهد شد. خدا را شکر که 7امتیاز گرفتیم و امیدوارم این روند را ادامه دهیم.

   کارکردن با اوزونیدیس مربی یونانی چطور است؟ ظاهرا او مربی کم‌سروصدایی است؟
او یک مربی آرام و جنتلمن است که توجهی به حاشیه‌ها ندارد و تمام تمرکزش روی گل‌گهر است تا تیمش بتواند بهترین کیفیت را داشته باشد.

   ولی خوشحالی او بعد از بازی با نساجی، حاشیه‌هایی درست کرد.
او به سمت یکی از کمک‌های ایرانی‌اش خوشحالی کرد و همین موضوع باعث شد تا سوءتفاهمی ایجاد شود. شما دیدید که اوزونیدیس بعد از بازی هم در کنفرانس عذرخواهی کرد. او به هیچ عنوان اهل حاشیه نیست.

   بعید است گل‌گهر شانسی برای قهرمانی داشته باشد. فکر می‌کنی امسال چه رتبه‌ای به‌دست بیاورید؟
تیم ما از لحاظ فنی پتانسیل خوبی دارد ولی باید صادقانه گفت که با وجود سه‌چهار تیمی که در بالای جدول هستند، رسیدن به قهرمانی غیرممکن است. با این حال، تلاش می‌کنیم در پایان فصل سهمیه آسیا را به‌دست بیاوریم، در ضمن جام‌حذفی هم جام شگفتی‌هاست و همه تیم‌ها برای خودشان شانس قهرمانی قائل هستند که ما هم از این قضیه مستثنی نیستیم.

   لیگ امسال را با 3کلین‌شیت شروع کردی. در این خصوص صحبت می‌کنی؟
خدا را شکر می‌کنم که شرایط خوبی دارم. بعد از آمدن به سیرجان انگیزه‌های شخصی داشتم تا خودم را اثبات کنم و امیدوارم در ادامه نیز جواب اعتماد باشگاه و کادر فنی را بدهم.

    بیشترین کلین‌شیتی که در یک فصل داشته‌ای، چند بازی بوده؟
فکر می‌کنم 14 یا 15بازی بود که در یک فصل گلی دریافت نکردم.

   امسال به این فکر می‌کنی که این رکورد را بهتر کنی؟
من به رکورد‌زدن فکر نمی‌کنم بلکه تلاش می‌کنم تا بازیکن مؤثری برای تیمم باشم. یک گلر ممکن است موقعیتی روی دروازه‌‌اش نیاید و کلین‌شیت کند که این ارزش فنی چندانی ندارد. یک گلر ممکن است 2گل بخورد ولی سیو‌های تعیین‌کننده داشته باشد و تیمش را در بازی نگه دارد. کلین‌شیت ملاک بهترین بودن نیست، گلر باید کیفیت فنی خوبی داشته باشد و برای تیمش بازی را در‌بیاورد.

   خیلی از هواداران تراکتور بابت جدایی تو از این تیم ناراحت شدند و هنوز هم عصبانیت خودشان را به مدیران این باشگاه نشان می‌دهند. در این مورد چه صحبتی داری؟
محبت و دوست‌داشتن بین من و هواداران تراکتور دوطرفه است. برای این تیم آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم یک روز به تراکتور برگردم. الان بازیکن گل‌گهر هستم و در زمین مسابقه برای دفاع از اعتبار این تیم می‌جنگم.

   مثل اینکه برای اردوی جدید تیم ملی از شما هم پاسپورت گرفته‌اند؟
بله، همینطور است. خدا را شکر که مورد نظر کادر فنی تیم ملی بودم و امیدوارم در رده ملی هم به هدف‌هایی که دارم برسم.

   در مورد کیفیت فنی لیگ ایران چه صحبتی داری؟
با قوانین من‌درآوردی که ایجاد کردند، کیفیت لیگ ما بهتر نشده و چه‌بسا که ضعیف‌تر هم شده باشد. متأسفانه اکثر تیم‌ها با قوانین جدید، در جذب بازیکن محدودیت پیدا کرده‌اند و با این شرایط خیلی از بازیکنان خارجی که به لیگ ایران می‌آیند، کیفیت فنی بالایی ندارند. باشگاه‌ها در همین شرایط عادی به بازیکنان ایرانی بدهکار هستند و حضور بازیکنان خارجی قطعا مشکلات را در این زمینه بیشتر خواهد کرد. این قوانین، بی‌احترامی به فوتبالیست‌ها بود و ما خیلی از بازیکنان را نادیده گرفتیم. خیلی از بازیکنان از قشر ضعیف جامعه بوده‌اند و با فوتبال چند خانواده را اداره می‌کنند.

کار تیم‌ملی سخت است
کار تیم ملی در جام ملت‌های آسیا سخت است. ما از لحاظ امکانات، انجام بازی‌های دوستانه، اردوهای تدارکاتی و... از تیم‌های مطرح آسیا عقب افتاده‌ایم ولی موفقیت در این تورنمنت‌ها بستگی به این دارد که چگونه شروع کنیم و چگونه ادامه دهیم. ما برای قهرمانی شانس داریم چون پیشینه‌ای قوی در آسیا داریم. بدون‌شک کادر فنی و بازیکنان برای رقم‌زدن بهترین اتفاق برای فوتبال ملی تلاش خواهند کرد و امیدوارم نتایجی بگیریم که مردم خوشحال شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید