• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 6 شهریور 1402
کد مطلب : 201382
+
-

الوعده وفا آقای شهردار!

یک واحد آپارتمان، هدیه علیرضا زاکانی به خانواده 4قلوها

رابعه تیموری- روزنامه‌نگار

دیروز که به آقامهدی خبر دادند صاحب خانه شده، باور نکرد. حتی وقتی پای تلویزیون نشست و با گوش خودش شنید که شهردار به وعده‌اش وفا کرده و رویای آنها به واقعیت تبدیل شده، باز هم باورش برایش سخت بود، اما این اتفاق افتاده و خانواده 8نفری مرادنیا برای همیشه از کابوس اجاره‌نشینی رها شدند. آقامهدی پدر جوان خانواده مرادنیا است که خدا بعد از 2 فرزند دختر، به آنها فرزندانی چهارقلو بخشیده است.

شب عیدی که خوب سحر شد
 در زیرزمینی 40متری مستأجر بودند که اگر شعله بخاری را زیاد می‌کردند تا گرم شوند، دچار گازگرفتگی می‌شدند و اگر لای در را باز می‌گذاشتند که کمی هوای تازه لابه‌لای هوای گرفته زیرزمین بپیچد، چهارقلوها با هم سرما می‌خوردند و سینه‌پهلو می‌کردند، اما وقتی صاحبخانه به آنها یادآوری کرد که 3‌ماه دیگر موعد اجاره آنها سر می‌رسد و باید خانه را خالی کنند، غم دنیا روی سرشان هوار شد. شب عید نوروز آقامهدی که دنبال گوشی برای شنیدن درددل‌هایش بود به خبرنگار صدا و سیما  از خانه به‌دوشی‌اش گفت و غمی که شب عید روی دلش هوار شده. آن شب علیرضا زاکانی، شهردار تهران هم میهمان صدا و سیما بود و حرف‌های آقامهدی را شنید و قول داد به مشکلات او رسیدگی کند. چند‌ماه بعد از دفتر شهردار تهران به او خبر دادند خانه‌ای در محله نارمک برای خانواده‌اش تهیه کرده‌اند تا 6‌ماه در آنجا ساکن شود.

آرزویی که برآورده شد
همین که به‌طور موقت صاحب سرپناهی می‌شدند که لااقل 2 برابر خانه‌های اجاره‌ای آنها بود و اجاره خانه هم پرداخت نمی‌کردند، اتفاق کمی نبود، ولی طاهره‌خانم و آقامهدی وقتی ذوق و شوق دخترها را برای داشتن این خانه می‌دیدند، دعا می‌کردند این 6‌ماه هیچ‌وقت به پایان نرسد. خانواده مرادنیا  خبری را شنیدند که پایان خانه به دوشی و برآورده شدن آرزوهای‌شان را مژده می‌داد. آقامهدی وقتی به سر کار آمد، همکارانش یکی یکی تماس می‌گرفتند و خبر می‌دادند که در برنامه‌ای تلویزیونی اعلام کرده‌اند دیگر صاحبخانه شده‌اند. آقامهدی با آنکه تکرار این خبر را با گوش خودش از تلویزیون شنیده، هنوز آن را باور نمی‌کند و قدردان شهردار تهران است که به وعده‌اش خوب وفا کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید