• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 6 شهریور 1402
کد مطلب : 201380
+
-

حفظ کانون خانواده، مهم‌ترین دغدغه

مشاور رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در نمایشگاه دستاوردهای ملی در یک نشست خبری حضور پیدا کرد

گزارش
حفظ کانون خانواده، مهم‌ترین دغدغه

مژگان مهرابی- مدیر گروه خانواده

برگـــزاری نــمایــشگاه دوسالانه دستاوردهای‌ملی آن هم در هفته دولت یکی از مهم‌ترین اقداماتی بود که در دولت سیزدهم اتفاق افتاد. در واقع امکانی بود برای نشان دادن کارهای صورت گرفته برای آبادانی کشور. در این نمایشگاه معاونت امور بانوان و خانواده، غرفه‌ای برای نمایش فعالیت‌های این دستگاه برپا کرده بود. حضور انسیه خزعلی، مشاور رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده  امکانی را فراهم کرد تا خبرنگاران در نشست خبری‌ای که در همین مکان انجام شد، نقطه‌های ابهام ذهن خود را با او در میان بگذارند.
او در این نشست با توجه به تحقیقات و پژوهش‌های صورت گرفته، مهم‌ترین چالش پیش رو برای بانوان را مربوط به خانواده عنوان کرد. اینکه اغلب والدین نگران تربیت فرزند خود بوده و به سلامت فکری آنها توجه دارند. خزعلی برای این گفته‌اش دلیل جالبی آورد:‌ «طبق دستاورد تحقیقاتی و پژوهشی این نهاد، مهم‌ترین موضوعی که ذهن زنان را درگیر می‌کند سلامت خانواده است. بخشی از نگرانی‌ها به مشکلات اقتصادی و بخش دیگر به مسائل اجتماعی ربط دارد. از سوی دیگر حضور در فضای مجازی مواردی است که یک مادر را نگران می‌کند. شرایطی که محیط بر او تحمیل می‌کند. یک مادر فکر می‌کند چطور در چنین وضعیتی بچه‌ها می‌توانند زندگی خوب و سعادتمندی داشته باشند.»

اشتغال‌زایی مهم‌ترین دغدغه یک زن
به‌ گفته خزعلی بسیاری از خانواده‌ها نگران مسائل اقتصادی هستند. او به مادران حق می‌دهد که دغدغه معیشت فرزندان خود را داشته باشند. مشاور رئیس‌جمهور در امور زن و خانواده می‌گوید:‌ «مشکلات معیشتی، ازدواج فرزندان و فرزندآوری آنها را به تأخیر می‌اندازد. داشتن شغل مناسب مورد دیگری است. وقتی کسی کار پردرآمدی نداشته باشد نمی‌تواند در تامین معاش، مؤثر باشد. اشتغال‌زایی یک زن می‌تواند هم خود و هم خانواده‌اش را به رفاه نسبی برساند. اینها جنبه مشکلات شخصی یک زن است. البته ما هیچ وقت آنها را مشکل شخصی نمی‌دانیم. نگرانی خانم‌ها که به ‌صورت پربسامد چه در سفرها و چه به‌صورت نامه‌نگاری بیان شده، حفظ خانواده است، اینکه در آن بازه زمانی بتوانند فرزندآوری کنند و بتوانند شغل خود را هم داشته باشند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید