• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 6 شهریور 1402
کد مطلب : 201357
+
-

شبکه جام‌جم صاحب پلتفرم می‌شود

تصمیم‌گیری‌های جدید رئیس رسانه ملی برای شبکه‌های تلویزیونی

صداوسیما
شبکه جام‌جم صاحب پلتفرم می‌شود

بعد از تعطیلی شبکه‌های شما و ایران کالا، در چند روز اخیر زمزمه‌های تعطیلی شبکه جام‌جم‌ به گوش می‌رسد اما شنیده شده که بستر پخش برنامه‌های این شبکه تغییر می‌کند.
به گزراش خبرنگار همشهری، در زمان ریاست، محمد سرافراز در رسانه ملی برخی از شبکه‌های صدا و سیما برای چابک‌سازی‌ و کوچک‌سازی‌ تعطیل و یا در هم ادغام شدند. موردی که تنها در زمان ریاست 18ماهه سرافراز اتفاق افتاد. به‌نظر می‌رسد؛ پیمان جبلی که سکان صدا و سیما از 2 سال پیش در دستش است تصمیم گرفته تا ادامه‌دهنده این موضوع باشد. چندی پیش نیز 2 شبکه «شما» و «ایران کالا» تعطیل شدند. حالا زمزمه تعطیلی شبکه جام جم به گوش می‌رسد. این شنیده‌ها حاکی از آن است که قرار نیست شبکه جام جم تعطیل شود بلکه بستر پخش آن تغییر می‌کند. گفته می‌شود برنامه‌های شبکه جام جم به شکل پلتفرم به نمایش گذاشته می‌شود.
مخاطبان اصلی شبکه جام جم، ایرانیان خارج از کشور هستند. براساس اعلام این شبکه، جام جم به ساخت برنامه‌های تعاملی و پخش واقعیت‌های اجتماعی و سیاسی روز ایران برای جلوگیری از هرگونه وارونه‌انگاری برخی شبکه‌ها و رسانه‌های خارجی شناخته می‌شود.
شبکه‌ جام‌جم آذرماه سال 1376بنیانگذاری شد. این شبکه 3کانال اروپا، آمریکا و آسیا دارد و برنامه‌هایش از بیست‌و‌هشتم فروردین‌ماه 1401به کیفیت HD ارتقاء  یافت. اگر شبکه جام جم صاحب پلتفرم شود به‌احتمال زیاد در آینده‌ای نزدیک برخی از شبکه‌های تلویزیون نیز بستر پخش‌شان تغییر می‌کند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید