• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
سه شنبه 29 خرداد 1397
کد مطلب : 20134
+
-

تعرفه‌ برق سازمان‌های پرمصرف دولتی افزایش یافت


وزیر نیرو گفت: طبق تصمیم جلسه دیروز ستاد اقتصاد مقاومتی باید بلافاصله برای افزایش تعرفه‌های برق سازمان‌های پرمصرف دولتی که مصرف خود را کنترل نمی‌کنند، اقدام کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان افزود: از اواخر خردادماه به‌مدت 13هفته با موضوعی تحت عنوان کمبود تولید برق نسبت به مجموعه مصرف پیش‌بینی شده، مواجه خواهیم شد.

او رقم دقیق کمبود تولید برق را 5هزار و 315مگاوات دانست و افزود: عمده این افت تولید به‌دلیل کاهش بارش‌های سال آبی جاری بوده است. این امر باعث شده امسال به میزانی که همواره امکان برخورداری از نیروگاه‌های برقابی را داشته‌ایم، نتوانیم از این مراکز انرژی دریافت کنیم. وزیر نیرو تأکید کرد: با وجود این تدابیر مختلفی اندیشیده شده تا بتوانیم این دوران را پشت سر گذاشته و تابستان را بدون خاموشی سپری کنیم. اردکانیان عمده این تدابیر را معطوف به همکاری مصرف‌کنندگان دانست و افزود: در این زمینه، تنها مصارف خانگی مورد نظر ما نیست. هم‌اکنون 20هزار مگاوات از ظرفیت تولید ما به مصارف دستگاه‌های سرمایشی اختصاص دارد که از این رقم 4هزار مگاوات مربوط به دستگاه‌های دولتی است.
وزیر نیرو یادآور شد: با تصمیم چندی پیش هیأت دولت، استانداران مناطق گرمسیر موظف شده‌اند تا ساعات کار ادارات خود را از ابتدای تیرماه به‌منظور مدیریت مصرف برق کاهش داده و از ساعت 6:30 صبح فعالیت خود را آغاز کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید