• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 5 شهریور 1402
کد مطلب : 201338
+
-

چند بازار میوه و تره بار جدید در منطقه2

درخواست اهالی ضلع دوم پایتخت به سرانجام می‌رسد

همشهری‌یار
چند بازار میوه و تره بار جدید در منطقه2

نصیبه سجادی-روزنامه‌نگار

یکی از درخواست‌های شهروندان برخی محله‌های پایتخت که همواره آن را با معتمدان و نمایندگان‌شان در شهر در میان می‌گذارند ساخت و راه‌اندازی بازار میوه و تره‌بار است تا بتوانند در کوتاه‌ترین زمان و با حداقل هزینه مایحتاج روزانه خود و خانواده‌شان را درآنجا تامین کنند.
 میادین و بازارهایی که در بیشتر مناطق تهران راه‌اندازی شده، ولی با توجه به شرایط اقتصادی امروز جامعه و همچنین با نگاه به این مسئله که معمولا کالاهای عرضه شده در این میادین بین 30تا 40درصد ارزان‌تر از مغازه‌های سطح شهر است لزوم راه‌اندازی و افزایش تعداد آنها در محله‌ها بیش از بیش احساس می‌شود.
مرزداران یکی از محله‌های مهم منطقه 2است که ایجاد بازار میوه و تره‌بار یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های ساکنان آن است. محمدرضا خدایاری، ساکن بلوار مرزداران خیابان ابوالفضل است. او می‌گوید: «ابتدای بلوار، بازار میوه و تره‌بار کوچکی دارد که خیلی کوچک است و اهالی نمی‌توانند همه نیازهای خود را از آنجا تامین کنند. بازار روز کوچکی هم سر ناهید راه‌اندازی شده که در پیاده‌رو  و در مسیر رفت‌وآمد مردم است و آن هم مشکلات خاص خودش را دارد.» خدایاری و سایر اهالی مرزداران، از محدوده حکیم تا پل همت برای خرید به میدان تره‌بار استاد نظری پونک می‌روند.
این ساکن محله می‌گوید: «برای رفتن به این بازار باید مسافتی را طی کنیم و از زیرگذر همت وارد پونک و این بازار شویم که باید حتما خودرو داشته باشیم تا بتوانم رفت‌وآمد کنیم.» برخی از اهالی به‌خصوص ساکنان مرزداران شرقی برای خرید به تره‌بار صادقیه می‌روند که آخر هفته‌ها این میدان غلغله و ترافیک و شلوغی آن سرسام‌آور است. خدایاری می‌گوید: «اگر تعداد این بازارها بیشتر شود اهالی با آرامش، خرید روزانه‌شان را در محله خود انجام می‌دهند.»

راه‌اندازی محله‌ای روزبازار
شهردار تهران در جلسه‌ای که با مدیران شهری داشتند بر ارتقای سرانه خدماتی شهر تأکید داشتند تا مردم از این خدمات بهره ببرند و رضایت‌شان تامین شود. همین توصیه شهردار کافی بود تا راه‌اندازی و توسعه بازارهای تره‌بار در محله‌های فاقد تره‌بار در دستور کار قرار گیرد. مهدی طریقتی، مسئول ساماندهی منطقه‌2 می‌گوید: «منطقه‌2 وسعت زیادی دارد و همین امر باعث می‌شود که اهالی برخی محله‌ها به بازارهای محلی دسترسی نداشته باشند و یا اینکه دسترسی به آنها سخت باشد.» طریقتی می‌گوید:«با اولویت‌بندی و نیازسنجی صورت گرفته مقرر شد در طرح توسعه محله‌ای، بازارهای روز در محله‌های فاقد این امکان شهری راه‌اندازی شود.»

راه‌اندازی چند بازار تره‌بار به‌زودی
23 بازار میوه و تره‌بار اکنون در منطقه2 وجود دارند که در این بازارها کالاها و محصولاتی مثل سبزی، صیفی، میوه و سایر اقلام مورد نیاز خانوار با قیمت مناسب عرضه می‌شوند و همین، باعث رضایت مردم و استقبال از این بازارها شده که طریقتی می‌گوید: به همین دلیل ساخت چند بازار دیگر در منطقه در شهرک هما، سعادت‌آباد، بلوار شهید آریافر، خیابان طاهرخانی، ستارخان و خیابان طالقانی (پونک) را در برنامه داریم. بازار رزمندگان شهرک هما راه‌اندازی شده، 70تا80درصد کار ساخت بازار شهید جوریکی در محله سعادت‌آباد نیز انجام شده و به‌زودی افتتاح می‌شوند و بازارهای دیگر در مراحل جانمایی و تامین اعتبار ساخت قرار دارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید