• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 5 شهریور 1402
کد مطلب : 201312
+
-

ماجرای اخراج شریفی‌زارچی چه بود؟

در ساعات آخر روز شنبه علی شریفی‌زارچی در صفحه توییتر خود نوشت: «سیصد گل سرخ، یک گل نصرانی / ما را ز سر بریده می‌ترسانی / ما گر ز سر بریده می‌ترسیدیم / در محفل عاشقان نمی‌رقصیدیم... امروز نامه اخراج من از دانشگاه شریف دریافت شد.»
 با توجه به اینکه شریفی زارچی در دوران اغتشاشات به‌صورت جدی از اغتشاشگران حمایت می‌کرد و حتی از طرف نهادهای امنیتی احضار شده و تذکر دریافت کرده بود اما اصل ماجرای این اخراج چه بود؟
کانال روزنامه شریف بعد از انتشار این خبر نوشت: «ساعتی پیش دکتر علی شریفی‌زارچی، استادیار پیمانی دانشکده مهندسی کامپیوتر در توییتی اعلام کرد که نامه اخراج خود از دانشگاه را دریافت کرده است.»
به‌همین علت سراغ دکتر سعید بهزادی‌پور، دبیر هیأت اجرایی جذب استادان دانشگاه رفتیم تا جزئیات این خبر را از وی جویا شویم که توضیحات زیر را به روزنامه دادند: «استادانی که به‌صورت پیمانی همکاری‌شان با دانشگاه شروع می‌شود تا مدت ۵سال فرصت دارند که برای تبدیل وضعیت استخدامی خود از پیمانی به رسمی‌ آزمایشی اقدام کنند و پس از این مهلت، عضو هیأت علمی باید درخواست تمدید عضویت پیمانی بدهد که تحت شرایطی قابل پذیرش خواهد بود. مهلت 5ساله قرارداد پیمانی دکتر شریفی‌زارچی به‌عنوان استادیار پیمانی دانشگاه، بهمن‌ماه۱۴۰۰ به پایان رسید که از ۹‌ماه پیش از آن، دانشگاه در فواصل مختلف، 3مرتبه با ارسال نامه‌هایی از ایشان دعوت کرد که درخواست تمدید عضویت پیمانی خود را به همراه مستندات فعالیت‌های علمی ارائه کند که متأسفانه با وجود این درخواست‌ها و پیگیری‌های شفاهی مکرر، اقدامی از سوی ایشان صورت نگرفت. درنهایت هیأت اجرایی جذب دانشگاه متشکل از آقایان دکتر سعید سهراب‌پور، محمدرضا عارف، اعظم ایرجی‌زاد، حمیدرضا ربیعی، آریا الستی، محمود سعادت، محمدجعفر عبدخدایی، محمود بهمن‌آبادی، ابراهیم سوزنچی و بنده به‌عنوان اعضای حقیقی و آقایان دکتر جلیلی و حجت‌الاسلام طباطبایی به‌عنوان اعضای حقوقی هفته گذشته رأی به پایان همکاری ایشان دادند. لازم به ذکر است در 2سال گذشته 3نفر دیگر از اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف نیز توسط هیأت اجرایی جذب و در اجرای آیین‌نامه‌های مربوطه قطع همکاری شده‌اند. ضمنا مستندات مربوطه در اختیار هیأت اجرایی جذب دانشگاه است و درصورت لزوم ارائه خواهد شد.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید