• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 5 شهریور 1402
کد مطلب : 201291
+
-

شمارش معکوس برای محاکمه عاملان جنایت شاهچراغ ع

جنایی
شمارش معکوس برای محاکمه عاملان جنایت شاهچراغ ع

پرونده 3نفر از عاملان اصلی حمله تروریستی به حرم شاهچراغع با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب فرستاده شد و قرار است به‌زودی نخستین جلسه محاکمه برگزار شود.
به گزارش همشهری، شامگاه یکشنبه، 22مردادماه امسال، دقایقی بعد از حمله تروریستی یک مهاجم مسلح به حرم شاهچراغع در شیراز که به شهادت 2نفر از خادمان و
مجروح شدن شماری از زائران منجر شد، نیروهای امنیتی و انتظامی تحقیقات برای ردیابی پشت پرده این حمله تروریستی و شناسایی آمران و عاملان آن را آغاز کردند. دستگاه قضایی نیز وعده برخورد سخت با تروریست‌ها را داد. در ادامه شمار زیادی به ظن دست داشتن در این حمله دستگیر شدند و از آن روز تحقیقات در این‌باره ادامه داشت تا اینکه روز گذشته رئیس‌کل دادگستری استان فارس از صدور کیفرخواست در این پرونده خبر داد.
حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی، در این‌باره گفت: قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست برای 3 نفر از متهمان اصلی حمله تروریستی صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی شیراز ارسال شده است و به‌زودی شاهد برگزاری محاکمه این افراد خواهیم بود.
او در ادامه گفت: اتهام متهم اصلی پرونده به نام رحمت‌الله نوروزاف عضویت در گروهک تروریستی داعش، عضویت در گروه‌های بغی، محاربه و افساد فی‌الارض است و اتهامات وارده به متهمان ردیف‌های دوم و سوم به نام‌های حبیب‌الله عرب‌زاده و امرالله نظری (معروف به اسد) نیز معاونت در محاربه و افساد فی‌الارض و اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور از طریق همراهی با گروهک تروریستی داعش است.
رئیس‌کل دادگستری استان فارس درباره سایر متهمان پرونده نیز گفت: تعدادی از افراد بازداشت شده پس ازمحرز شدن بی‌گناهی با قرار منع تعقیب آزاد شده‌اند و درباره تعداد دیگری از این افراد تحقیقات همچنان ادامه دارد و هر فرد و عاملی که کمترین نقش و همکاری را در این‌باره با متهمان اصلی داشته مجازات خواهد شد.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید