• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 5 شهریور 1402
کد مطلب : 201294
+
-

ساندویچ فروشی که طبابت می‌کرد!

تقویم حوادث
ساندویچ فروشی که طبابت می‌کرد!

متهم سابقه‌دار که تصمیم گرفته بود خلاف را کنار بگذارد، ساندویچ‌فروشی راه انداخت اما از آنجا که دلتنگ اقدامات مجرمانه شده بود، در نقش پزشک کلاه مردم را بر می‌داشت.
این خبر در 5شهریور سال 63در روزنامه اطلاعات به چاپ رسید، 39سال پیش در چنین روزی. ماجرا از این قرار بود که کمال (معروف به کمال یکدست) با عنوان پزشک در مؤسسات و درمانگاه‌ها طبابت می‌کرد، اما مدتی بعد که این نقش به مذاقش خوش آمده بود، تصمیم گرفت که مطب خصوصی خود را افتتاح کند، غافل از اینکه اینجا پایان راه است و خیلی زود توسط مأموران شعبه 5آگاهی دستگیر خواهد شد.
رئیس شعبه 5آگاهی به خبرنگار اطلاعات گفت: چندی پیش افرادی برای شکایت به اداره آگاهی تهران آمده و از یک پزشک شکایت کردند. آنها گفتندکه فردی به نام دکتر محمد کریم، به بهانه استخدام از آنها مبلغی پول دریافت کرده و گریخته است.
با این شکایت تحقیقات مأموران شعبه 5آگاهی آغاز شد. آنها در همان ابتدا به فردی که سابقه قبلی در این زمینه داشت مظنون شدند و او را در کیوسک اغذیه فروشی‌اش در میدان آزادی دستگیرکردند.
کمال پس از دستگیری به تمام اتهاماتش اعتراف کرد و گفت: چندی پیش تلفنی با یکی از مؤسسات تماس گرفتم و از طرف نظام پزشکی، خود را دکتر منتخب آن سازمان معرفی کردم. سپس به مؤسسه موردنظر رفتم و مشغول طبابت شدم. دیری نگذشته بود که از من پروانه پزشکی خواستند و من که مدرکی نداشتم، فرار کردم. پس از چند روز به درمانگاه دارالشفا واقع در جنوب شهر تهران رفتم و در آنجا به ویزیت بیماران پرداختم. از آنجا نیز به همین دلیل بیرون آمدم و تصمیم گرفتم مطبی برای خود دایر کنم. پس از چاپ نسخه پزشکی تحت عنوان
« دکتر سیدکمال حیدری» تصمیم گرفتم آگهی استخدام منشی و حسابدار چاپ کنم، چند نفر مراجعه کردند و من از هر کدام، مبلغی به‌عنوان وثیقه استخدام دریافت و فرار کردم تا اینکه در محل کارم درمیدان آزادی توسط مأموران آگاهی دستگیر شدم.
سرگرد حلب‌چی ،رئیس شعبه 5آگاهی در مورد متهم گفت: او از کلاهبرداران سابقه دار است که چندی پیش با مراجعه به آگاهی اظهار ندامت وپشیمانی کرد و گفت که تصمیم گرفته است شغل آبرومندی برای خود انتخاب کند. به همین‌خاطر یک‌دستگاه کاروان خریده و می‌خواهد در محوطه ترمینال غرب(آزادی) ساندویچ فروشی باز کند و مشغول کار شود. ولی از آنجایی که او به کلاهبرداری عادت کرده بود، دوباره فکر کارهای خلاف به سرش زد که این بار، به دام افتاد.
متهم پس از بازپرسی و اعتراف به تمام اتهاماتش از طرف بازپرسی دادسرای ناحیه7مستقر در آگاهی به انجام چندین فقره کلاهبرداری و جعل عنوان پزشکی با قرار۲۰ میلیون ریال وثیقه بازداشت و روانه زندان شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید