• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
یکشنبه 5 شهریور 1402
کد مطلب : 201271
+
-

فرعون در سرزمین وحی؟

لیورپولی‌ها انتقال صلاح را رد اما رسانه‌های بی‌طرف یا عربستانی آن را تأیید می‌کنند

یورگن کلوپ تأیید کرد پیشنهادی برای محمد صلاح به‌دست لیورپول نرسیده اما اگر پیشنهادی هم ارائه شود، در‌جا رد خواهد شد و صلاح بازیکن لیورپول باقی خواهد ماند. با این‌حال، برخی رسانه‌های معتبر و خبرنگاران نزدیک به باشگاه‌های عربستانی با اطمینان از این انتقال حرف می‌زنند. پیش از این الهلال او را می‌خواست و حالا الاتحاد پا پیش گذاشته و معلوم نیست با وجود بنزما و این همه خارجی و بازیکن تهاجمی، صلاح را برای چه می‌خواهند. مدیر برنامه‌های این بازیکن مصری که پیش از این با قاطعیت انتقال صلاح به عربستان را رد کرده بود، حالا نرم شده و در حال مذاکره با سعودی‌هاست. اگر لیورپول و خود بازیکن به انتقال راضی شوند، رقم بزرگی جابه‌جا خواهد شد. کلوپ در حال حاضر دنبال هافبک وسط و مدافع می‌گردد. مربی آلمانی نمی‌خواهد یافتن جانشین برای صلاح هم یکی از دغدغه‌هایش باشد.
هنوز صلاح خریداری نشده، لیگ عربستان همه لیگ‌های اروپایی غیر از لیگ برتر انگلستان را از لحاظ ریخت‌و‌پاش گرفته است. باشگاه‌های سعودی تاکنون 775میلیون یورو برای خرید بازیکن خرج کرده‌اند که 43‌میلیون یورو از باشگاه‌های سری‌آ در ایتالیا بیشتر است. لیگ برتر با 2‌میلیارد و 19‌میلیون یورو همچنان دست‌ودلبازترین لیگ جهان به شمار می‌رود. این در حالی است که کریستیانو رونالدو زمستان گذشته و رایگان به النصر رفته و اگر عربستانی‌ها بازیکنانی نظیر بنزما، کانته و... را رایگان به خدمت نمی‌گرفتند، چه‌بسا از هزینه یک‌میلیارد یورویی هم عبور می‌کردند. لیگ یک فرانسه با 674‌میلیون یورو، بوندس‌لیگا با 650، لالیگا 373، لیگ برتر پرتغال ‌169، اردیویزه هلند 168، چمپیونشیپ یا لیگ دسته اول انگلستان 139 و ژوپیتر لیگ بلژیک با 112‌میلیون هزینه برای خرید بازیکن در رده‌های بعدی پرخرج‌ترین لیگ‌های جهان جای دارند.
    الکسیس سانچس، مهاجم 34‌ساله و شیلیایی فصل گذشته مارسی با عقد قراردادی آزاد به‌مدت یک‌سال به اینتر بازگشت.
    انتقال الکسیس به اینتر به‌نوعی معاوضه بازیکن بود. خواکین کوریا مهاجم 29‌ساله و آرژانتینی اینتر با قراردادی قرضی به ارزش 2میلیون یورو به‌علاوه بند خرید دائمی 10‌میلیون یورویی به مارسی پیوست. بند خرید این بازیکن درصورت صعود مارسی به لیگ قهرمانان اروپای 25-2024 اجباری خواهد شد.
    گواردیولا پس از خرید دوکو برای جانشینی محرز، دنبال خرید یک هافبک است تا وقتی دی‌بروینه از مصدومیت برمی‌گردد، دستش خالی نباشد. پیشنهاد جدید منچسترسیتی برای جذب ماتئوس نونیز که به‌زودی ارسال خواهد شد، احتمالا آخرین پیشنهاد سیتیزن‌ها برای جذب این هافبک پرتغالی خواهد بود.
    فیلیپه کوتینیو اکنون با الدحیل قطر بر سر شرایط شخصی به توافق رسیده است، اما هنوز چراغ سبز نهایی از طرف استون ویلا وجود ندارد. مذاکرات ادامه دارد اما تیم قطری قصد جدی برای ادامه و تحقق آن دارد. این در حالی است که این بازیکن برزیلی به‌تازگی دچار مصدومیتی شدید شده است.
    فولارین بالوگان، مهاجم 22‌ساله و آمریکایی آرسنال با عقد قراردادی بلندمدت به ارزش 40‌میلیون یورو شامل پاداش به موناکو پیوست. گفته می‌شود آرسنال بند بازخرید این بازیکن در آینده را در اختیار خواهد داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید