• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 5 شهریور 1402
کد مطلب : 201270
+
-

عملیات نجات

وقتی کریستیانو رونالدو برای رهایی النصر از بحران دست به‌کار می‌شود

عملیات نجات

کریستیانو رونالدو پس از درخشش در جام باشگاه‌های عرب و آوردن قهرمانی و آقای‌گلی برای این تیم، در هفته اول لیگ برتر فوتبال عربستان در ترکیب النصر غایب بود اما در هفته دوم از مصدومیت برگشت. با این‌حال، هر دو دیدار ابتدایی نایب‌قهرمان فصل گذشته با شکست به پایان رسید. رونالدو و یارانش در بازی با الفاتح با درخشش رونالدو و مانه 5بر صفر به پیروزی رسیدند تا نخستین برد فصل را جشن گرفته باشند. ۳‌گل و یک‌پاس‌گل برای رونالدو و ۲‌گل دیگر برای مانه، تضمین‌کننده این برد قاطع بود. حضور ۹۰دقیقه‌ای لاپورت، یک روز بعد از امضای قرارداد با النصر هم دیگر نکته این مسابقه بود. بازی بعدی النصر سه‌شنبه همین هفته ساعت21:30 مقابل الشباب است.
    این سومین هت‌تریک رونالدو برای النصر بود؛ درست به اندازه هت‌تریک‌های این ستاره پرتغالی با پیراهن یوونتوس و همچنین منچستریونایتد در 2مقطع. او 10‌هت‌تریک هم برای تیم ملی پرتغال‌ به ثبت رسانده و 44بار در رئال مادرید در یک مسابقه 3‌گل یا بیشتر ثبت کرده است.
    کریستیانو به‌طور میانگین در هر 18.7‌بازی یک هت‌تریک داشته.
    از 847‌گل در عمر فوتبالش، رونالدو 160تا را با پای غیرتخصصی چپ وارد دروازه حریفان کرده است.
    کریس 63هت‌تریک داشته که 33تا پس از 30‌سالگی بوده.
    او در 2‌سال گذشته 7‌بار موفق به زدن حداقل 3‌گل در یک مسابقه شده.
    حالا رونالدو تنها 2‌گل از هالند در سال میلادی‌2023 کمتر دارد. برترین گلزنان سال2023: ارلینگ هالند (30‌گل)، کریستیانو رونالدو (28گل) و امباپه (25گل).
    عبدالرزاق حمدالله، آقای گل فصل پیش همچنان با 4گل در رده اول جدول گلزنان قرار دارد. رونالدو، مالکوم و فیرمینو که هت‌تریک کرده‌اند، به همراه سادیو مانه با 3‌گل در تعقیب مهاجم الاتحاد هستند.
    از نکته‌های جالب این مسابقه تعجب سادیو مانه از دیدن برادر دوقلوی یکی از همبازیانش با پیراهن تیم رقیب بود. همچنین یکی از مدافعان الفاتح مقابل رونالدو در احترام به دستاوردها و استعداد این ستاره زانو زد.
    کریستیانو در 9بازی این فصل که 6تای‌آن مربوط به پیش‌فصل و جام باشگاه‌های عرب بود، 9گل و 2‌پاس‌گل ثبت کرده با میانگین هر 70دقیقه تأثیرگذاری مستقیم روی یک گل.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید