• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 5 شهریور 1402
کد مطلب : 201269
+
-

بردهای انگلیسی

یک مصدوم جدید، یک بی‌انضباط، یک بچه‌مثبت برای رئال‌مادرید

بردهای انگلیسی

در فاصله تنها 5‌روز مانده تا پایان مهلت نقل‌وانتقالات تابستانی، یک مهاجم دیگر هم از رئال‌مادرید کم شد. مصدومیت وینیسیوس در پیروزی سخت یک بر صفر در زمین سلتاویگو البته چندان جدی نیست اما آنچلوتی برای ادامه فصل تنها او، رودریگو و خوسلو را در اختیار دارد، بدون مهاجم ذخیره. گولر که تازه خریداری شده، به مصدومیت طولانی رفته، براهیم در حد ذخیره هم نیست، لوکاس واسکس معمولی‌ترین بازیکن تاریخ رئال است، والورده هافبک است و فصل پیش به‌ناچار در پست غیرتخصصی وینگر به میدان رفت و در این شرایط تنها درخشش جود بلینگام مایه دلخوشی هواداران شده است. این بازیکن انگلیسی چهارمین گلش را هم در سومین بازی رسمی با پیراهن رئال مادرید ثبت کرد. تیمی که در سن‌مامس و پاور هورس پیروز شده بود، در ویگو نیز همین کار را تکرار کرد و بدون کورتوا، میلیتائو، بنزما و وینی توانست 9‌امتیاز بگیرد. رئال هنوز در ورزشگاه خانگی در این فصل به میدان نرفته است. درباره مصدومیت‌ها و فقر بازیکن در خط حمله رئال‌مادرید می‌گفتیم. فعلا هیچ خبری از امباپه نیست و نام هیچ مهاجم دیگری برای خرید قطعی یا قرضی مطرح نشده است.
   هافبک جوان انگلیسی همچنان می‌درخشد و بار تیم را به دوش می‌کشد. او چهارمین گل فصل را هم زد که این یک گل سه‌امتیازی بود. مرجع خبری رئال مادرید آمارش را درآورده که آخرین باری که تیمی در لالیگا با تک‌گل بازیکنی انگلیسی در خارج از خانه پیروز شده، به 24مارس1991 برمی‌گردد که در آن زمان، سوسیه‌داد در مستایا با گل دالیان آتکینسون پیروز شده بود.
   بلینگام در هر 3‌بازی اولش در لالیگا گل زده است. آخرین باری که بازیکنی ‌جز مهاجمان چنین کاری کرده بود، فابرگاس در سال2011 در بارسا بود. اشنایدر در سال2007 در رئال‌مادرید، اگولوز در سال1942 با سویا، رانسل در سال1934 با بتیس و بروتو در سال1929 با اسپانیول، اقدام مشابهی انجام داده بودند.
   آخرین باری که بازیکنی از رئال در هر 3‌بازی اول برای رئال گل زده بود، کریستیانو رونالدو در سال2009 بود. پیش از آن هم فان‌درفارت در 2008‌، اشنایدر در 2007‌، پوشکاش در 1958‌، مارسال در 1956‌، آربیسا در 1943 و لاسکانو در 1929 اقدام مشابهی انجام داده بودند.
   از زمانی که کوژمان با بتیس در فصل 59-1958، در 3‌بازی اولش در لالیگا 4‌گل زد، هیچ غیرمهاجمی جز رئالی‌ها نتوانست چنین کاری را انجام بدهد. اشنایدر در سال2007 و فن در فارت در سال2008 اقدام مشابهی را برای رئال انجام داده بودند.
   بیشترین گل زده لالیگا تا جمعه‌شب: رئال‌مادرید 6گل، بلینگام4، سویا4، لاکرونیا4 و وایکانو4.
   بلینگام اکنون به اندازه ادن آزار در 4‌فصل لالیگا گل زده است.
   اگر بلینگام مقابل ختافه هم گل بزند با رکورد کریستیانو رونالدو برابری می‌کند که در 4‌بازی اول خود برای رئال در سال2009، 5‌گل به‌ثمر رساند.

به‌نظر نمی‌رسد آسیب‌دیدگی وینی زیاد طول بکشد. اما در غیاب او خط حمله رئال به مشکل اساسی خواهد خورد. از فصل 22-2021 تاکنون، وینیسیوس روی 47‌گل رئال‌مادرید در لالیگا تأثیر مستقیم گذاشته است که در این مدت فقط بنزما با 46‌گل و 15‌پاس‌گل و تأثیر مستقیم روی 61‌گل بهتر از وینی بوده است. وینی در این بازه 28‌گل و 19‌پاس‌گل در لالیگا داشته است. وینی پس از کورتوا و میلیتائو که فصل را از دست دادند و مندی که در پیش‌فصل مصدوم شد و سبایوس که هنوز فصل را آغاز نکرده، پنجمین مصدوم رئال‌مادرید است. این در حالی است که هنوز در ابتدای فصل قرار داریم و رئال در پست دفاع و حمله با مشکل بازیکن روبه‌روست.

  آنچلوتی از اینکه رودریگو سرخود پشت ضربه پنالتی ایستاد و آن را هدر داد، عصبانی است. سرمربی ایتالیایی گفته: «اینطور نیست که بازیکنان برای تصمیم‌گیری، آزادی داشته باشند. به والورده گفتم که لوکا مودریچ باید پنالتی بزند. نمی‌دانم چه شد. خودشان رودریگو را انتخاب کردند و من زمان کافی برای این نداشتم که به آنها بگویم  مودریچ پنالتی بزند.»
  رئال‌مادرید 5پنالتی از 17‌پنالتی اخیرش در لالیگا را از دست داده، آن هم درحالی‌که قبل از آن فقط 5‌پنالتی از 77‌پنالتی را خراب کرده بود.
  دروازه سلتا مقابل رئال در پنالتی‌ها طلسم شده است. رئال از 5‌پنالتی اخیری که در زمین سلتاویگو زده، 3‌پنالتی را از دست داده است. بنزما، ادن آزار و رودریگو این پنالتی‌ها را مقابل دیتورو، مارچسین و ایوان ویار از دست داده‌اند.
  رودریگو پیش از این در رئال 3‌پنالتی زده بود که همه را به گل تبدیل کرده بود. او البته در جام جهانی قطر در ترکیب برزیل، پنالتی خراب کرده و باعث حذف تیمش شده بود.
    کارلتو برای دومین فصل پیاپی موفق شد در هر 3‌بازی اول تیمش را برنده از زمین خارج کند. آخرین‌بار در فصل‌های 65-1964 و 66-1965 بود که مادریدی‌ها هر 3‌بازی آغازین خود در لیگ را برده بودند.
    رئال مادرید برای اولین‌بار در تاریخش در 6‌بازی متوالی در بالایدوس پیروز شده است. رئال‌مادرید بین سال‌های 2002 تا 2007 به 5‌ برد متوالی در این زمین رسیده بود.
    رئالی‌ها در 15‌بازی از 17‌بازی اخیر خود در لیگ در یک ورزشگاه پیروز شده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید