• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 4 شهریور 1402
کد مطلب : 201187
+
-

وقتی سارقان منزل وانت‌شان را جا گذاشتند

تقویم حوادث
وقتی سارقان منزل وانت‌شان را جا گذاشتند

سارقان حرفه‌ای وقتی برای سرقت به خانه‌ای در شرق تهران رفته بودند صاحب خانه را در آنجا دیدند و هنگام فرار وانتی را که برای جابه‌جایی اموال مسروقه با خود برده بودند جاگذاشته و از آنجا فرار کردند، اما همین وانت باعث دستگیری‌شان شد.
این خبری است که روز 4شهریور‌ماه سال 68، یعنی درست 34سال پیش در چنین روزی در روزنامه کیهان منتشر شد و خبرنگار این روزنامه در گزارشی هیجانی به روایت سرقت نافرجام و دستگیری تبهکاران پرداخت. در این گزارش آمده است:« ۳سارق نیمه‌های شب با ورود به خانه‌ای در فلکه چهارم تهرانپارس قصد سرقت از آنجا را داشتند که هنگام سرقت ساکنان خانه از خواب بیدار و با سارقان درگیر شدند. در این بین سارقان ضمن ضرب و شتم اهالی خانه با جا گذاشتن وانت پیکانی که با آن قصد سرقت اموال منزل را داشتند، گریختند.»
آنطور که در این گزارش آمده همین پیکان وانت به سرنخی برای دستگیری اعضای باند سرقت تبدیل شد:« کارآگاهان آگاهی شرق تهران با انتقال اتومبیل به آگاهی، مالک آن به نام صفر را احضار کردند. او در جریان تحقیقات هرگونه رابطه با سارقان را منکر شده و گفت که اتومبیلش به سرقت رفته است. با این حال شاکی با دیدن این مرد او را شناسایی کرد و گفت که او هنگام سرقت از خانه حضور داشته است.»
نکته جالب در این پرونده راه‌اندازی استعلام به شیوه کامپیوتری در آن سال‌هاست. در این گزارش آمده:« سابقه نامبرده از قسمت کامپیوتری آگاهی استعلام و مشخص شد وی از سارقان سابقه‌دار است و به این ترتیب دستش رو شد.»
براساس این گزارش، متهم با مشاهده دلایل و مدارک به سرقت از این خانه اعتراف کرد و گفت: به همراه 2 دوستم به نام‌های همت و غضنفر با قصد سرقت وارد خانه شدیم و بعد از جا گذاشتن وانت برای رد گم کردن به ژاندارمری اطلاع دادم که اتومبیلم به سرقت رفته است. در ادامه همدستان این مرد هم دستگیر شدند و با اعتراف به چند فقره سرقت از منازل و مغازه‌ها گفتند که چندی پیش با ورود به کارخانه‌ای در دماوند پس از بستن دست و پای سرایدار و خانواده‌اش کلیه وسایل کارخانه را سرقت کرده‌اند.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید