• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 1 شهریور 1402
کد مطلب : 200892
+
-

سرگردان مثل امید!

تیم ملی امید، همیشه در محاصره مجموعه‌ای از تصمیمات لحظه‌آخری و سردرگمی‌های بزرگ بوده اما مشکلات این تیم حالا از قبل هم بیشتر شده است چرا که تغییر زمان برگزاری و عوض شدن تقویم لیگ قهرمانان آسیا نیز کار را برای این تیم دشوارتر خواهد کرد. در شرایط عادی، فصل جدید لیگ قهرمانان چند ‌ماه دیگر شروع می‌شد اما در تقویم جدید، لیگ قهرمانان از همین شهریورماه کلید خواهد خورد؛ ماجرایی که شانس بازیکن گرفتن امیدها از تیم‌های آسیایی را به صفر می‌رساند. یک ‌ماه بسیار سخت و تعیین‌کننده در انتظار تیم رضا عنایتی است؛ تیمی که با مشکلات بسیار زیاد، باید برای میادین حساس بعدی آماده شود.

  یک‌ماه نفسگیر
تیم ملی امید قرار است از هشتم شهریورماه به اردو برود. 4 روز بعد، این تیم برای شرکت در دور گروهی رقابت‌های انتخابی قهرمانی آسیا که در حقیقت همان مرحله اول انتخابی المپیک نیز هست، به ازبکستان اعزام می‌شود. در این مسابقات استفاده از بازیکن بزرگسال ممنوع است و فقط نفرات امید برای تیم ملی بازی خواهند کرد. از هر گروه فقط یک تیم به‌صورت قطعی به مرحله بعدی می‌رود و کار تیم‌های دوم به اما و اگر می‌کشد. پس عنایتی و تیمش باید به هر قیمتی در مصاف با افغانستان، هنگ‌کنگ و ازبکستان، صدرنشینی را از آن خودشان کنند. این مسابقات تا هجدهم شهریور طول می‌کشد. فقط 10‌روز بعد یعنی در بیست‌و‌هشتم شهریور، تیم ملی امید باید نخستین دیدارش در بازی‌های آسیایی هانگژو را روبه‌روی عربستان انجام بدهد. این‌بار استفاده از 3‌بازیکن بزرگسال برای تیم مجاز خواهد بود. اگر تیم امید تا فینال یا رده‌بندی در این تورنمنت بماند، 15‌مهر به ایران بازخواهد گشت. پس عملا بازیکنان تیم ملی امید برای یک‌ماه در دسترس تیم باشگاهی‌شان نخواهند بود.

یاسین، نیامده می‌رود؟
پرسپولیس به تازگی با یاسین سلمانی قرارداد بسته و این بازیکن به اردوی تیم ملحق شده است. یاسین کاپیتان تیم ملی امید به‌حساب می‌آید و رضا عنایتی روی او حساب ویژه‌ای باز می‌کند. با توجه به زمانبندی دیدارهای تیم ملی امید، هر تیمی که بازیکنش را به این تیم بدهد، باید 2 هفته اول لیگ قهرمانان و چند هفته از لیگ را بدون این بازیکنان سر کند. در نتیجه یاسین، نیامده از اردوی پرسپولیس جدا می‌شود و این ماجرا شانس او را برای تبدیل شدن به یک بازیکن ثابت در طول فصل به حداقل می‌رساند. عنایتی خواهان حضور هاشم‌نژاد از تراکتور در اردوی تیم ملی امید هم شده است. در حقیقت به‌نظر می‌رسد تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا ناچارند با تیم ملی امید همکاری کنند و چند ستاره جوان را در این رقابت‌ها از دست بدهند.
 
  بازیکنانی که بازی نمی‌کنند
اتفاق بد برای عنایتی، دور بودن خیلی از مهره‌های امید از فرم بازی است چرا که بسیاری از این نفرات در همین تابستان تیم‌شان را تغییر داده‌اند. برای مثال خالدآبادی هنوز یک‌بار هم در فصل جدید به میدان نرفته است. آریا برزگر هم بعد از تمرین با استقلال، به نساجی پیوست و هنوز از شرایط مطلوبی برخوردار نیست درست همانطور که سامان فلاح نیز در گل‌گهر به یک بازیکن ثابت تبدیل نشده است. رساندن همه این نفرات به فرم بازی، اصلا کار ساده‌ای نخواهد بود.
 
   پیام، شهریار و مهدی؛ ستاره‌های دور از دسترس
در فهرست اولیه عنایتی، نام پیام نیازمند، شهریار مغانلو و مهدی قایدی به‌عنوان بازیکنان بزرگسال تیم امید دیده می‌شد. 2 نفر اول با توجه به حضور تیم‌شان در آسیا، شانسی برای همراهی با امیدها ندارند و نفر سوم نیز به‌خاطر حضور نداشتن در لیگ ایران، نمی‌تواند به این تیم ملحق شود. از بین نفرات جوان تیم نیز امین حزباوی به‌خاطر بازی در لیگ قطر، امیدها را در تورنمنت‌های حساس پیش رو همراهی نخواهد کرد تا دست عنایتی در این تیم خالی به‌نظر برسد.
 
   ارسلان و سیدحسین؛ نکو اجازه می‌دهد؟
رضا عنایتی ناچار شده برای تیمش، به سراغ بازیکنان تیمی برود که در آسیا حاضر نیست. او سیدحسین حسینی و ارسلان مطهری را انتخاب کرده و مذاکرات مثبتی نیز با نکو برای این 2 بازیکن داشته اما حقیقت آن است که استقلال در این فصل مشکلات بزرگی دارد و نمی‌تواند به راحتی با جدایی نفرات کنار بیاید. از خط دروازه آبی‌ها، خالدآبادی در تیم امید حضور دارد و اگر قرار باشد حسینی برود، این تیم عملا بدون دروازه‌بان خواهد شد.
 
  لطفا همه بازیکنان ما را نبرید!
از بین مربیان لیگ برتر، رسول خطیبی نیز بسیار نگران شرایط بازیکنان تیمش است. او مهره‌های جوان زیادی دارد و اخیرا از سرمربی تیم امید خواسته تا با تعادل در دعوت از نفرات، همه جوانان پیکان را از این تیم نگیرد.
 
  هدف امیدها در هانگژو چیست؟
امیدها با چه نقشه‌هایی وارد بازی‌های هانگژو می‌شوند؟ پس از بازی‌های آسیایی 2010 که غلام پیروانی، نفراتی مثل مهدی رحمتی و غلامرضا رضایی را به تورنمنت برد و به مدال هم نرسید، رویکرد فوتبال ایران عوض شد و تیم ملی دیگر با بازیکنان بزرگسال به این مسابقات نرفت. حالا چه اتفاقی رخ داده که این سیاست دوباره تغییر کرده است؟ چرا وقتی بازیکنان بزرگسال مدنظر سرمربی در دسترس نیستند، همچنان اصرار زیادی به استفاده از نفرات بزرگسال در تیم ملی وجود دارد؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید