• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 1 شهریور 1402
کد مطلب : 200884
+
-

تانک موراسی متوقف می‌شود؟

فصل گذشته سپاهان 2بار استقلال را برد اما نکونام یک‌بار مورایس را شکست داد. امروز کی از کی انتقام می‌گیرد؟

تانک موراسی متوقف می‌شود؟

هفته سوم از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز با 4بازی دنبال می‌شود که در مهم‌ترین آنها 2تیم صدرنشین جدول به مصاف یکدیگر می‌روند. هفته سوم روز گذشته با جدال مس رفسنجان و شمس‌آذر قزوین آغاز شد و در ادامه این مسابقات امروز 4بازی دیگر در شهرهای تهران، اصفهان، انزلی و آبادان برگزار می‌شود. جدال پرسپولیس با ذوب‌آهن فردا برگزار می‌شود و تیم تراکتور نیز به‌خاطر درگیری با بازی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا بازی این هفته‌اش به‌مدت 10روز به تعویق افتاده است.

   هوادار – آلومینیوم
اولین بازی امروز را 2تیم هوادار و آلومینیوم از ساعت19 در اکباتان آغاز می‌کنند. هوادار با محمود فکری در 2هفته اول به 4امتیاز رسیده و حتی بخت صدرنشینی در جدول را هم دارد. آلومینیوم هم بعد از شکست هفته اول مقابل پرسپولیس در هفته دوم استقلال خوزستان را برد تا جزو تیم‌های 3امتیازی میانه جدول باشد. فصل گذشته آلومینیوم در هیچ‌یک از بازی‌های رفت و برگشت نتوانسته بود هوادار را ببرد و بازی رفت 2تیم که همان هفته اول در اراک برگزار شد، با برتری یک بر صفر هوادار به پایان رسید.

   ملوان – فولاد
علیرضا منصوریان بعد از سپری‌کردن 2هفته خیلی سخت و درگیری با هواداران تیمش روی سکوها، امروز به انزلی رفته تا در ورزشگاه سن‌سیروس میهمان ملوان باشد. با توجه به شرایطی که منصوریان در آن گرفتار شده، شاید از بازی‌کردن در خارج از خانه خیلی هم استقبال کند و از اینکه لااقل یک هفته را دور از هواداران عصبانی فولاد سپری می‌کند، راضی باشد. فولاد و ملوان تیم‌های بدون امتیاز لیگ هستند و در 2هفته اول اصلا نتوانسته‌اند امتیاز بگیرند. ملوان فصل گذشته با مازیار زارع هم چنین شرایطی داشت و کمی دیر راه افتاد و امتیاز جمع کرد. جالب اینکه بعد از راه افتادن ملوان و مازیار، یکی از تیم‌هایی که مغلوب آنها شد همین فولاد بود که با جواد نکونام در انزلی 3بر یک شکست خورد. امسال مهدی تارتار هم فصل را با 2شکست آغاز کرده و دیگر کم‌کم وقت پیروزی و امتیازگرفتن او سر رسیده است.

   سپاهان – استقلال
جدال بزرگ هفته بین تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی، سومین بازی امروز است که از ساعت20 در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان آغاز خواهد شد. هم سپاهان و هم استقلال بازی‌های قبلی خودشان را برده‌اند و امروز به‌دنبال 9امتیازی‌شدن هستند. آنها می‌دانند که فردا پرسپولیس به امتیاز 9حمله خواهد کرد و عقب‌ماندن از این امتیاز ممکن است به‌معنای از‌دست‌دادن صدرنشینی باشد. در واقع مدعیان لیگ برتر خیلی خوب می‌دانند که در این فصل ممکن است امتیازات 66 و 67 که در فصول گذشته به‌معنای قهرمان‌شدن بود، دیگر برای رسیدن به قهرمانی کافی نباشد. سپاهان به‌خاطر مهره‌های بیشتر و استفاده از شرایط میزبانی، امیدوارتر از استقلال به‌نظر می‌رسد اما آبی‌ها هم از نتیجه‌‌گیری در مقابل این سپاهان آماده ناامید نیستند. فصل گذشته جواد نکونام با فولاد توانست سپاهان را در اصفهان مغلوب کند و شاید امسال هم بتواند فکری برای تیم پرمهره‌تر و گلزن‌تر سپاهان داشته باشد. رضا اسدی و شهریار مغانلو در اوج آمادگی هستند و در 2هفته ابتدایی مجموعا 4گل زده‌اند. اما خط دفاعی استقلال هم شرایط خوبی دارد و 2هفته ابتدایی را با ثبت 2کلین‌شیت پشت سر گذاشته است. در میان 3تیم مدعی قهرمانی، آبی‌ها کمترین امید گل را به حریفان خود داده‌اند و سیدحسین حسینی هم به روزهای خوب خودش بازگشته است. باید دید نکونام با این داشته‌های دفاعی، آمادگی متوقف‌کردن تیم حریص سپاهان را دارد یا لشکر مسلح مورایس از سومین حریف این فصل هم 3امتیاز را خواهد گرفت.

   نفت آبادان – پیکان
بازی این دو تیم در 2فصل اخیر هیچ‌گاه برنده نداشته و همیشه با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. آخرین بار در لیگ بیستم بود که صنعت‌نفت بازی رفت را در آبادان برد و پیکان هم در تهران انتقام گرفت. بعد از آن دیگر 2تیم به مساوی رضایت دادند و 4تقابل اخیرشان هرگز برنده نداشته است. نفت آبادان فصل جدید را با یک باخت سنگین خانگی آغاز کرد اما در هفته دوم فولاد را برد و به اوضاع خودش سروسامان داد. شاگردان عبدالله ویسی امروز میزبان تیمی هستند که بقایش در لیگ برتر را مدیون همین ویسی است. او در لیگ نوزدهم پیکان را که تا مرز سقوط پیش رفته بود، با نتیجه‌گیری در روزهای پایانی از سقوط نجات داد؛ کاری که همین فصل گذشته هم برای نفتی‌های آبادان انجام داد.

یک بازی، 5کلمه
کلیدواژه‌های مهم‌ترین نبرد هفته در نقش جهان اصفهان
بهروز رسایلی|  مهم‌ترین مسابقه این هفته لیگ برتر، بدون تردید امروز در اصفهان بین سپاهان و استقلال برگزار خواهد شد؛ مسابقه‌ای بسیار حساس بین 2مدعی کسب عنوان قهرمانی که هر دو فصل را خوب شروع کرده‌اند و فعلا امتیازات کامل را به‌دست آورده‌اند. این مسابقه با تاریخچه‌ای بزرگ، مملو از داستان و خاطرات ریز و درشت است اما اینجا سعی کرده‌ایم مصاف امشب را در 5کلیدواژه جمع کنیم.

01 طلسم
استقلال 4فصل است در اصفهان پیروز نمی‌شود. آخرین برد آبی‌ها در خانه سپاهان مربوط به فروردین 98می‌شود؛ زمانی که این تیم در بازی برگشت لیگ هجدهم با تنها گل ثانیه‌های پایانی آیاندا پاتوسی موفق به شکست میزبان شد. آن گل خیلی زیبا و فرح‌بخش بود اما شاید بعدتر استقلالی‌ها بابت این پیروزی پشیمان شدند، چرا که گل پاتوسی به قهرمانی پرسپولیس کمک مستقیم و صددرصدی کرد! استقلال بعد از آن 3بار سپاهان را در لیگ و حذفی برده که هر 3مرتبه در تهران بوده و فرهاد مجیدی هدایت آبی‌پوشان را برعهده داشته است. 2بازی آخر 2تیم اما به سود سپاهان تمام‌شده است.

02 تماشاچی
این هفته پرتماشاگرترین بازی هفته در اصفهان برگزار می‌شود و انتظار می‌رود ورزشگاه نقش جهان مملو از تماشاگر باشد. قطعا اتفاق زیبایی است و به نظر می‌رسد اصفهانی‌ها از حساس‌ترین بازی تیمشان استقبال خوبی انجام بدهند اما کسی نمی‌داند چرا تهران نباید سهمی از این زیبایی ببرد؟ بدون شک برخورداری سپاهان و تراکتور از حمایت هواداران خود در مسابقات خانگی، آن هم درحالی‌که سرخابی‌های پایتخت از این موهبت محروم هستند، یک تبعیض به شمار می‌رود؛ داستانی که روشن نیست تا کی ادامه خواهد داشت.

03 قحطی
در 9سال گذشته هیچ‌یک از مسابقات استقلال و سپاهان بیش از 3گل نداشته است. آخرین جدال 2تیم که در آن بیش از 3گل رویید، مربوط می‌شود به بازی رفت لیگ چهاردهم در اصفهان که طلایی‌پوشان با نتیجه 3بر یک از سد حریف خود گذشتند. در آن مسابقه احسان حاج‌صفی، مهدی شریفی و شیمبا برای سپاهان گل زدند و تنها گل مهمان را هم میلاد فخرالدینی به ثمر رساند. همچنین 5سال است هیچ‌کدام از 2تیم موفق نشده‌اند در دیدار در برابر هم بیش از 2گل به ثمر برسانند. طبیعتا انتظارات از چنین دوئلی بالاتر است؛ مخصوصا که هماوردی‌های پرسپولیس و سپاهان در سالیان اخیر پرگل‌تر بوده است.

04 انگیزه
طبیعتا همه بازیکنان حاضر در زمین برای درخشش در مسابقه‌ای به این مهمی با میلیون‌ها بیننده انگیزه دارند اما اشتیاق برخی نفرات مضاعف است. مثلا سیاوش یزدانی شرایط خاصی دارد. او در وضعیت بدی از استقلال رانده شد و هم‌اکنون بخش بزرگی از پایگاهش را بین هواداران این تیم از دست داده. محمد دانشگر هم هست. از پرسپولیسی‌‎های پرشمار سپاهان نیز نباید غافل شد؛ از احسان پهلوان و فرشاد احمدزاده تا رامین رضاییان و شهریار مغانلو. اگر عیسی آل‌کثیر هم به این مسابقه می‌رسید، داستان جذاب‌تر می‌شد.

05 امتحان
نهایتا اما این مسابقه، یک آزمون بزرگ برای 2تیمی است که ادعای قهرمانی دارند و هر دو هم دیدارهای ابتدای فصل خود را برده‌اند. پرسپولیس امروز با لذت نشسته و تقابل 2تیم همسایه‌اش در جدول را تماشا می‌کند. هر نتیجه‌ای به‌دست بیاید، طبیعتا در کوتاه‌مدت به سود پرسپولیس است، مگر اینکه یکی از 2تیم چنان نمایش سزاوارانه‌ای ارائه بدهد که همه رقبا را هول و هراس بردارد.نه؛ این یک بازی معمولی نیست.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید