• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 1 شهریور 1402
کد مطلب : 200891
+
-

اتفاق روز

خیانت

ماجرایی که برای تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران قبل از شروع بازی‌های آسیایی هانگژو اتفاق افتاد، کام همه هواداران ورزش را تلخ کرده است. چرا یک سهمیه بازی‌های آسیایی باید به همین سادگی از دست برود؟ چه کسانی مقصر رقم‌خوردن این اتفاق تلخ هستند؟ دوچرخه‌سواری ایران درنهایت با چند عضو در بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو شرکت خواهد کرد؟ آیا هنوز امیدی به بازگشت سهمیه از دست رفته برای دوچرخه‌سواری ایران وجود دارد؟
 
  دوچرخه‌سواری که غیب شد
تیم ملی دوچرخه‌سواری، مدتی قبل در رقابت‌های جهانی در کشور اسکاتلند شرکت کرد. مدیران تیم پس از مسابقات، متوجه شدند که یکی از اعضای این تیم یعنی محمد گنج‌خانلو، از هتل اسکان اعضا خارج شده و در اتاقش حضور ندارد. آنها بعد از بررسی‌های اولیه، متوجه شدند که این دوچرخه‌سوار همه وسایلش را هم برده و خیال بازگشت به ایران در سر ندارد. ابتدا تصور می‌شد که شاید اتفاقی برای او رخ داده اما حالا دیگر واضح است که گنج‌خانلو چنین کاری را با هدف و برنامه قبلی انجام داده است؛ یک ماجرای تلخ که تأثیر زیادی روی دوچرخه‌سواری ایران گذاشته است؛ نه از جهت از دست دادن یک ورزشکار، بلکه از جهت سوختن یک سهمیه مهم که نه به یک فرد، بلکه به یک تیم و از همه مهم‌تر به یک‌کشور تعلق داشته است.
 
  سهمیه برنمی‌گردد
گنج‌خانلو یکی از 3‌دوچرخه‌سوار ایرانی صعودکرده به بازی‌‌های آسیایی2022 بود. او طبق برنامه باید در این رقابت‌ها زیر پرچم ایران به میدان می‌رفت اما قطعا چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. رایزنی مدیران ورزش ایران برای جایگزینی این ورزشکار با یک چهره دیگر نیز نتیجه نداشته و مسئولان برگزاری بازی‌ها اعلام کرده‌اند که دوچرخه‌سواری ایران باید با تنها 2‌نفر برای بازی‌های آسیایی آماده شود. رفتار گنج‌خانلو، یک رفتار مطلقا غیرورزشی بوده است. فدراسیون سال‌ها تلاش و هزینه کرده و به سختی برای این ورزشکار ویزا گرفته تا او را به مسابقه‌های جهانی ببرد اما او از نخستین فرصت برای پشت پا زدن به این اعتماد استفاده کرده است؛ داستانی که بسیار تلخ به‌نظر می‌رسد.
 
  این خیانت به ایران بود
کاری که گنج‌خانلو انجام داد، فقط یک تصمیم شخصی نبود. او به ایران خیانت کرد و البته به همه استعدادهای جوانی که می‌توانستند در این رقابت‌ها برای دوچرخه‌سواری ایران به میدان بروند. او با استفاده از امکاناتی که در ایران در اختیارش قرار گرفت، فرصت حضور در رقابت‌های مختلف را به دست‌آورد اما رفتاری وطن‌فروشانه از خودش نشان داد. بدون شک چنین کار فاجعه‌باری، اساسا تأثیری منفی روی میزان اعتماد به ورزشکارهای دیگر نیز خواهد داشت. گنج‌خانلو به همه ورزشکارهای ایرانی نیز خیانت کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید