• یکشنبه 17 تیر 1403
  • الأحَد 30 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 07
پنج شنبه 26 مرداد 1402
کد مطلب : 200283
+
-

پیشنهادهای ویژه

آبشار بوستان جنگلی کوهسار


حد شمالی بوستان جنگلی کوهسار را ارتفاعات توچال و حد جنوبی آن را بلوار حصارک تشکیل می‌دهد. در وسط محدوده نیز رودخانه حصارک قرار گرفته است. آبشار پارک جنگلی کوهسار از نظر اقلیمی یکی از خوش آب‌و‌هواترین پارک‌های تهران محسوب می‌شود و به‌دلیل وجود همیشگی باد ملایم وهوای خنک در آن، فصل تابستان به مکانی مناسب برای تفریح و سرگرمی تبدیل می‌شود. آبشار بوستان جنگلی کوهسار نسبت به بقیه پارک‌های جنگلی تهران، فضای خلوت‌تر و دنج‌تری دارد. قرار گرفتن گونه‌های گیاهی کوهستانی مثل درختان کاج و سرو در محوطه آبشار، فضایی بکر و هوایی خنک در تابستان برایتان می‌سازد.‌

آبشار گروبار تماشایی در دل دره


در یک منطقه کوهستانی و در دل دره سرسبز و خوش آب و هوای گروبار جاخوش کرده و از مقاصد گردشگری شهروندان است. بازدید از این آبشار مصداق یک تیر و چند نشان است چون در مسیر دره گروبار به سمت آبشار، آبشارهای آیینه‌رود و جنگلک قرار دارند و واقع شدن این آبشارها در مسیر این دره جاذبه و شاهکار خارق‌العاده طبیعت را در این منطقه به نمایش گذاشته است. در فصل‌های بهار و تابستان، پوشش گیاهی این منطقه رنگی تازه و سرسبز پیدا می‌کند و تمام چشمه‌ها و آبشار‌های این منطقه پرآب‌تر می‌شوند.

آبشار اوسون


بعد از گذشتن از پس قلعه و محله تنگه در نزدیکی هتل به یک دوراهی می‌رسید که به آبشار اوسون، دره ارس، اسپیدکمر و ایستگاه پنج تله‌کابین منتهی می‌شود. آبشار اوسون از زیباترین آبشارهای طبیعی تهران و محیط اطراف آن از پرطرفدارترین مناطق کوهستانی تهران میان کوهنوردان محسوب می‌شود. این آبشار در روزهای فصل بهار بسیار تماشایی است، اما جهت بازدید از آن برای یک کوهنوردی حرفه‌ای برنامه‌ریزی کنید؛ چون تا آبشار اوسون چند ساعت مسیر، پیش روی خواهید داشت.

آبشار درکه


مسیر درکه به رشته کوه‌های البرز می‌رسد و در آخر هفته معمولا بسیار شلوغ است و از این‌رو پیشنهاد می‌کنیم گردش در این منطقه را به آخر هفته‌ موکول نکنید. با این حال آبشار درکه بعد از یک منطقه پر دار و درخت و پوشیده از گونه‌های گیاهی کوچک قرار دارد. در ادامه این مسیر کوهنوردی، قلل سیاه‌سنگ، دوشاخ و چین کلاغ وجود دارند که اگر آمادگی بدنی لازم را داشته باشید می‌توانید آنها را فتح کنید.

آبشار خور


یکی از بلندترین آبشارهای طبیعی به‌حساب می‌آید و در دامنه کوه «گندم چال» در نزدیکی روستای خور قرار دارد و برای رسیدن به آن باید یک ساعت پیاده‌روی کرد و در این مسیر از میان باغ‌های میوه گذشت. به همین دلیل حتی در تابستان پیاده‌روی در مسیر تحمل‌پذیر است. این آبشار در تابستان پرآب است و به همین دلیل باید کفش مناسب همراه داشت و در تمام فصول سال دیدنی است. طبیعت پر دار و درخت و سرسبز بهار و تابستان بخشی از زیبایی‌های این آبشار را نشان می‌دهد و تصویر آبشار یخ‌زده در زمستان بخشی دیگر از زیبایی آن را.

آبشار قائم در سایه‌سار بیدها‌


یکی از باغ‌های قدیمی تهران است که دهه 70به بوستان تبدیل شد و حالا یکی از بزرگ‌ترین میراث‌های سبز جنوب تهران محسوب می‌شود. در دل این مجموعه 4هکتاری آبشار صخره‌ای ایجاد شده که از کناره‌اش درختان سوزنی برگ قد علم کرده‌اند و در سایه سار بیدهای دور حوضچه آبریز آبشار هم مردم استراحت می‌کنند. آبشار بوستان قائم اگرچه از نوع دست‌ساز و مصنوعی است اما این سازه پلکانی با صخره‌های سنگی‌اش به زیبایی‌های این مجموعه تفریحی افزوده است و شهروندان با آن عکس یادگاری می‌گیرند. زمین بازی کودکان، جاده سلامتی، کتابخانه، دریاچه، زمین فوتبال، شهرک آموزش ترافیک و شهربازی از دیگر امکانات تفریحی موجود در این بوستان است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید