• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 21 مرداد 1402
کد مطلب : 199636
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/3lJ69
+
-

چه کسی امیر را کشت؟

معمای جنایی
چه کسی امیر را کشت؟

چندی قبل مأموران پلیس، جسد مردی جوان به نام امیر را در دفتر کارش که در طبقه سوم ساختمانی اداری در شمال شهر بود کشف کردند. او پشت میزش به قتل رسیده بود؛ اما معلوم نبود که چه‌کسی و با چه انگیزه‌ای او را به قتل رسانده است. با وجود این کارآگاهان پلیس بعد از بررسی صحنه جنایت و انجام تحقیقات میدانی 3نفر را به  ظن دست داشتن در قتل امیر شناسایی کردند. این افراد عبارت بودند از: الهه، همسر مقتول، بامشاد شریک او و محمد دوست صمیمی‌اش.
در جریان تحقیقات معلوم شد که هر سه مظنون روز حادثه به دفتر مقتول رفته و با او گفت‌وگو کرده بودند. ولی به‌درستی مشخص نبود کدامیک از آنها امیر را به قتل رسانده است. وقتی کارآگاهان از آنها تحقیق کردند هر یک دلیلی را برای رفتن به دفتر کار امیر اعلام کرد. دلایلی که می‌توانست قانع‌کننده باشد. کارآگاهان جسد مقتول را در شرایطی کشف کرده بودند که ساعتش را به‌دست راست بسته بود و عکس پاره شده‌ای از همسرش نیز در کنار سطل زباله افتاده بود. او همچنین یک خودکار آبی هم در دست راستش  داشت.
آنها روی میز مقتول نیز شواهدی کشف کردند. ازجمله دسته چکی متعلق به مقتول که جلد آن جدا شده بود. در طرف دیگر میز گوشی تلفن رها شده بود و روی تقویم رومیزی نیز تعدادی عدد و رقم به شکل نامفهوم نوشته شده بود. تا جایی که امکان داشت و اعداد قابل خواندن بودند مأموران اعداد نوشته شده را یادداشت کردند. این اعداد عبارت بود از: 11، 9، 7، 6، 8 و 10.
افسران جنایی بعد از جمع‌بندی همه این شواهد موفق شدند متهم اصلی را شناسایی و او را بازداشت کنند. با ذکر دلیل پاسخ دهید که عامل قتل امیر کدامیک از مظنونان بود؟




 

این خبر را به اشتراک بگذارید