• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 18 مرداد 1402
کد مطلب : 199378
+
-

مکرون به اجلاس بریکس دعوت نشد

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه آفریقای جنوبی گفت: سیریل رامافوسا، رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی درمجموع از ۶۷رهبر کشور و ۲۰نماینده سازمان‌ها برای حضور در اجلاس بریکس که قرار است از ۲۲ تا ۲۴ آگوست (۳۱مرداد تا ۲شهریور) برگزار شود، دعوت کرد اما نام مکرون در میان آنها نیست.

کاهش تولیدات صنعتی آلمان از پیش‌بینی‌ها فراتر رفت
تولید صنعتی آلمان در‌ماه ژوئن شدیدتر از پیش‌بینی‌ها کاهش یافت که این امر بر چالش‌های پیش روی صنعت در بحبوحه رکود بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا تأکید دارد. به‌گزارش رویترز، اداره آمار فدرال نیز اعلام کرد که تولید نسبت به‌ماه قبل ۱.۵درصد کاهش یافته است. تحلیلگران شرکت‌کننده درنظرسنجی رویترز کاهش ۰.۵درصدی را پیش‌بینی کرده بودند.

هشدار انصارالله به نیروهای آمریکایی درباره نزدیک شدن به یمن
جنبش انصارالله یمن به نیروهای آمریکایی درباره نزدیک شدن به آب‌های سرزمینی یمن هشدار داد و آنها را به نبردی پرهزینه‌تر تهدید کرد. به گزارش المسیره، حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در توییتر خود نوشت: نیروهای آمریکایی باید به‌خاطر صلح و امنیت بین‌المللی و امنیت دریانوردی در دریای سرخ از آب‌های سرزمینی ما دور شوند.

حدود 700نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
وزارت دفاع روسیه آمار جدیدی از تلفات و خسارات ارتش اوکراین در جریان درگیری با نیروهای این کشور، طی 24ساعت گذشته ارائه کرد. به گزارش اسپوتنیک، در جریان مقابله نیروهای روس با حملات ارتش کی‌یف در محورهای مذکور، بیش از ۶۸۰نظامی اوکراینی کشته و حجم زیادی از تجهیزات جنگی آنها نابود شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید