• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 27 خرداد 1397
کد مطلب : 19863
+
-

عرضه صندوق سرمایه‌گذاری پروژه‌های نفت در بورس انرژی


رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از یک سال و نیم مذاکره با وزارت نفت برای انتشار اوراق تأمین مالی صنعت نفت خبرداد و تأکید کرد: این طرح در حال عملیاتی‌شدن است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه، شاپور محمدی گفت: امیدواریم طرح عرضه صندوق سرمایه‌گذاری پروژه‌های نفتی طبق مذاکراتی انجام شده با وزارت نفت ظرف چند‌ماه آینده اجرایی شود.

او اعلام کرد: برای عرضه محصولات نفتی و حتی نفت خام در بورس انرژی هم کارهای خوبی انجام گرفته که خوشبختانه در فاز اجرایی، برخی مشتقات و فرآورده‌های نفتی در حال عرضه هستند و عموم مردم می‌توانند از اوراقی که مربوط به سلف محصولات نفتی است، برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی استفاده کنند. محمدی افزود: برای حل موانع مقرراتی در حوزه گردش خزانه و عرضه نفت خام در بورس انرژی با دیوان محاسبات و وزارت نفت صحبت‌هایی انجام داده‌ایم، امیدواریم بتوانیم بعد از حل این مسئله، این کالا را در بورس انرژی عرضه کنیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تأکید کرد: عرضه نفت خام ایران در بورس انرژی به مشارکت واقعی سرمایه‌گذاران داخلی در اقتصاد نفت کمک می‌کند و مشارکت‌کنندگان می‌توانند از منابعی که با رشد احتمالی قیمت نفت ایجاد می‌شود، در سرمایه‌گذاری خود استفاده کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید