• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 27 خرداد 1397
کد مطلب : 19862
+
-

انتشار مشترک اوراق ارزی با همکاری بورس‌های ایران و چین


قائم‌مقام امور بین‌الملل رئیس سازمان بورس گفت: با امضای تفاهمنامه همکاری رسمی با بازارهای سرمایه ایران و چین، رایزنی برای انتشار اوراق ارزی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بهادر بیژنی در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد، گفت: بورس چین برای اینکه بتواند تفاهمنامه مورد نظر را امضا کند، دو تأییدیه از وزارت اقتصاد و وزارت امور خارجه خود دریافت کرده است. او ادامه داد: همکاری در بخش‌های علمی، تخصصی و فنی ازجمله مفاد تفاهمنامه مزبور است.

او با اشاره به اینکه پروژه محور‌بودن از مهم‌ترین ویژگی‌های تفاهمنامه مورد نظراست، گفت: بورس‌های شانگهای و هنگ کنگ به‌ترتیب چهارمین و ششمین بازار بورس جهان هستند.
بیژنی با تأکید بر اینکه بازارسرمایه ایران می‌تواند از مزیت قرار‌گیری در مسیر جاده ابریشم بهره‌گیری کند، افزود: بورس ایران می‌تواند به‌عنوان مقصد سرمایه‌گذاران چینی برای سرمایه‌گذاری باشد.

او با بیان اینکه تحقق این مهم می‌تواند تبادل‌های ایران در حوزه اوراق و کالا در بازار سرمایه چین را گسترش دهد، گفت: مسلمانان بسیاری در چین هستند که قصد دارند در حوزه محصولات بازار سرمایه اسلامی سرمایه‌گذاری کنند و ایران می‌تواند از این مسئله بهره‌گیری کند.

وی با اشاره به اینکه ایران در عرصه بازار سرمایه با چند کشور هدف، همکاری عمیق و دراز مدت خواهد داشت، گفت: همکاری با چین نیازمند تبادل‌های سیاسی، فنی و تخصصی است.
بیژنی با تأکید بر اینکه فهرستی از پروژه‌ها مدنظر ایران بوده که از یک‌ماه آینده با طرف چینی به بحث گذاشته می‌شود، افزود: برخی پروژه‌ها در چند‌ماه و برخی نیز در طول چند سال به نتیجه می‌رسند.

این خبر را به اشتراک بگذارید